کد خبر: ۲۱۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۴

فیلم اختتامیه کن معرفی شد/ افزوده شدن چند فیلم دیگر به جشنواره

تری گیلیام با فیلم «دون کیشوت» جشنواره هفتاد و یکم فیلم کن را به پایان می‌برد و فیلم‌های لارس فون‌تریه و رامین بحرانی به جشنواره اضافه شدند.در حالی که اعلام شد فیلم «دون کیشوت» برای اختتامیه فیلم کن انتخاب شده، از چند فیلم دیگر که به فهرست حاضران جشنواره کن افزوده شدند نیز یاد شد.
تری گیلیام با فیلم «دون کیشوت» جشنواره هفتاد و یکم فیلم کن را به پایان می‌برد و فیلم‌های لارس فون‌تریه و رامین بحرانی به جشنواره اضافه شدند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از ایندی وایر، در حالی که اعلام شد فیلم «دون کیشوت» برای اختتامیه فیلم کن انتخاب شده، از چند فیلم دیگر که به فهرست حاضران جشنواره کن افزوده شدند نیز یاد شد.

تری گیلیام با فیلم «مردی که دون کیشوت را کشت» که اولین اکران جهانی این فیلم نیز خواهد بود، جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ را به نقطه پایان می‌رساند.

این فیلم تقریبا دو دهه پس از این که این کارگردان بریتانیایی شروع به ساخت فیلم کرد، آماده نمایش شده است. این فیلم فانتزی با بازی جاناتان پرایس و آدام درایور ۱۹ ماه می و پس از مراسم اهدای جوایز، خاتمه دهنده جشنواره خواهد بود.

فیلم تری گیلیام هم‌زمان از همان روز اکران خود را در سینماهای فرانسه آغاز می‌کند.

در این فیلم پرایس در نقش یک مرد مسن بازی می‌کند که معتقد است دون کیشوت واقعی  است. پس از این که وی یک مدیر تبلیغاتی به نام توبی با بازی درایور را به عنوان سانچوپانزا می‌پذیرد، این دو مرد با هم سفری را شروع می‌کنند که در آن توبی نیز وارد دنیای خیالی دون کیشوت می‌شود.

گیلیام از سال ۱۹۹۸ کار روی این پروژه را شروع کرد، اما این فیلم با توجه به مشکلات قانونی که داشت روشن نبود که به کن می‌رسد یا خیر. تهیه کننده فیلم که سالیان پیش وارد این پروژه شده بود خود را مالک فیلم می‌دانست و گیلیام نمی‌توانست بدون اجازه او فیلمش را وارد جشنواره کند.

هم‌زمان با افزوده شدن این فیلم به جشنواره ۲۰۱۸ کن، دست‌اندرکاران کن اعلام کردند فیلم «فارنهایت ۴۵۱» محصول اچ‌بی‌او را نیز برای نخستین بار در جهان، در این دوره جشنواره نمایش می‌دهند. این فیلم اقتباسی از داستان مشهور ری بردبری است که رامین بحرانی کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی-آمریکایی آن را با بازی مایکل بی جوردن و مایکل شنون جلوی دوربین برده است. این فیلم در بخش نیمه شب به نمایش درمی‌آید. اچ‌بی‌او پیشتر برخی از فیلم‌هایش را برای نخستین بار در جهان در کن به نمایش درآورده بود که فیلم «پشت چلچراغ» استیون سودربرگ از جمله آنها بود.

دیگر فیلم‌هایی که به جشنواره کن اضافه شده‌اند عبارتند از:

در بخش رقابتی:

«چاقو+قلب» ساخته یان گونزالس

«آکیا» ساخته سرگی دوورتسووی

«گلابی وحشی» ساخته نوری بیلگه جیلان

در بخش خارج رقابت:

«خانه‌ای که جک ساخت» ساخته لارس فون تریه

در بخش نوعی نگاه:

«مرگ، هیولا، مرگ» ساخته آلخاندرو فادل

«مرگ و دیگران» ساخته جوئو سالاویزا و رنه نادر مسورا

«دانباس»(منطقه‌ای در شرق اوکراین)  ساخته سرگی لوزنیستا

در بخش نیمه‌شب:

«ویتنی» ساخته کوین مک‌دونالد