کد خبر: ۲۱۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۳

ایمانی: کشف حجاب زن خاطی باید پیگیری شود

ويديوي منتشر شده در مورد رفتار يك مامور گشت ارشاد در شبكه‌هاي مجازي دست به دست شد اما بايد به اين نكته نيز توجه كرد كه اين رفتار يك شخص خاص بوده و نبايد آن را به كل گشت ارشاد تعميم داد.‌پذيريش اين رفتار به عنوان رفتار گشت ارشاد مثل اين است كه بگوييم ماموريت گشت ارشاد اين است كه هر جايي خانم‌‌هاي بدحجاب را ببيند، كتك بزند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در حالي كه كليت گشت ارشاد چنين رفتاري ندارد. اين فيلم تنها نشانگر يك مامور خاطي بوده و نبايد خطايش را به گونه‌اي تعميم داد كه خطاي خانم محترمي كه كشف حجاب كرده، تحت‌الشعاع قرار بگيرد. او نيز كار خلاف قانون و عرف انجام داده است. متاسفانه افرادي با بزرگنمايي اين مورد به دنبال اهداف ديگري هستند.

از جمله برخي معاونين رييس‌جمهور. اين افراد با عادي جلوه دادن آن زن، به مامور خاطي اهانت كردند. اين مامور كار اشتباهي كرده و بايد با آن برخورد قانوني شود. توجه داشته باشيد كه اين تنها يك مورد بوده و ماموران اجراي دولتي در همه دستگاه‌ها اشتباه مي‌كنند.

چه دستگاه‌هاي مربوط به قوه مجريه و چه قوه قضاييه يا نيروي انتظامي. در مورد اخير نيز نبايد با تاكيد بر اشتباه يك مامور كاري كه آن خانم خاطي در مورد كشف حجاب انجام داده است را تطهير كرد. نيروي انتظامي وظيفه دارد كه با نيروي خاطي گشت ارشاد برخورد كند و از همين رو ناجا اطلاعيه‌اي صادر و اعلام كرد كه دستور برخوردهاي لازم را طبق ضوابط خواهد داد.

در صورتي كه ضرب و شتمي انجام شده باشد و آن خانم شكايت كند، قوه قضاييه نيز در موضوع دخالت كرده و پيگيري مي‌كند. نبايد فراموش كرد كه اگر قوه قضاييه بخواهد دخالت كند؛ بايد به مساله كشف حجاب آن زن نيز ورود كند، چرا كه اين اقدام نيز خلاف قانون است.

در مجموع اعتقاد دارم كه نبايد اين موضوع را بزرگنمايي كرد. نيروي انتظامي به گشت‌هاي ارشاد آموزش داده و اين مورد تنها موردي است كه در چند سال گذشته رخ داده است. در كشورهايي مثل امريكا روزانه شاهد چنين رفتارهاي خشونت آميزي از سوي پليس هستيم.

آيا به اين معنا بوده كه پليس امريكا آموزش نديده است؟ گاهي اوقات ماموران اجرا به دليل مسائل شخصي خود عصباني شده و خطا مي‌كنند. من البته در مورد برخورد با اين خطا صحبتي ندارم. ليكن تعميم دادن آن به اينكه كل نيروي انتظامي آموزش‌نديده و خشونت سرتاسر نيروي انتظامي را گرفته، نيست و مصداق بزرگنمايي است.