کد خبر: ۲۱۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۷

فیسبوک مدیریت کاربران اروپا را به آمریکا منتقل می کند

کمپانی فیسبوک برای آن که قوانین جدید و سختگیرانه حفظ حریم خصوصی افراد در اتحادیه اروپا شامل حالش نشود قصد دارد مدیریت بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر غیر آمریکایی (ساکنین کانادا و کشورهای اروپایی) را از دفتر بین المللی خود در ایرلند به داخل آمریکا انتقال دهد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ قانون «General Data Protection Regulation» موسوم به «GDPR» قرار است از روز ۲۵ می (۴ خرداد) در سرتاسر اتحادیه اروپایی اعمال شود و به موجب آن استفاده از اطلاعات شخصی افراد در هر مورد و هر موقعیتی می بایست با کسب رضایت از آنها انجام شود و جریمه تخطی از قانون مذکور برابر با ۴ درصد از درآمد ناخالص کمپانی متخلف در طی یک سال خواهد بود.

حال با تصمیم جدید فیسبوک کاربران مورد اشاره تحت قوانین آسان تر آمریکا در زمینه حفظ حریم خصوصی قرار می گیرند و اتحادیه اروپایی نیز قادر به پیگرد این شرکت نخواهد بود، گرچه مارک زاکربرگ مدیرعامل بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا وعده داده که شرکت تحت مدیریتش به طور کامل به روح قانون GDPR پایبند خواهد بود.

اگرچه مقامات کمپانی تضمین داده اند که در اصل چیزی برای آن ۱.۵ میلیارد کاربر تغییر نخواهد کرد، اما برخی با این دیدگاه موافق نبوده و باور دارند با این اقدام امنیت حریم خصوصی افراد ضعیف تر از گذشته خواهد شد.

طبق شنیده ها شبکه اجتماعی شغل محور LinkedIn نیز قصد دارد طی اقدامی مشابه تا تاریخ ۸ می (۱۸ اردیبهشت) مدیریت کاربران اروپایی خود را به دفتر مرکزی این شرکت در ایالات متحده انتقال دهد.