کد خبر: ۲۱۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۲۷

خواص شگفت انگیز عسل

استفاده از عسل در تجویزات پزشکی به قرن­های پیش بازمی­ گردد. عسل خام، که خالص­ ترین شکل عسل فیلتر نشده است، پاستوریزه نمی باشد و همه مواد غذایی مفید درون آن یافت می شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ عسل تجاری در یک پروسه مقدار بیشتری گرما می­ بیند، بنابراین برای نگهداری در تانکرهای بزرگ تجاری راحت­ تر است. در حالی که بسیاری از مواد غذایی ضروری­ اش را از دست می­دهد.

با این حال عسل طبیعی و غیر کارخانه ای با مقدار فراوانی ویتامین و مواد معدنی تکمیل شده می­ تواند برای اهداف دارویی خارجی و داخلی بدن، استفاده شود. در ادامه با لیستی از خواص عسل طبیعی همراه نت نوشت باشید که خیلی ها نمی خواهند شما بدانید!

خوب میدانیم که لیست خواص عسل بلند و بالاست. این مایع طلایی موجب افزایش جذب کلسیم، افزایش تعداد هموگلوبین، مقابله در برابر سرماخوردگی و مشکلات ریوی، تقویت سلامت دستگاه گوارش، کمک به رفع یبوست، آلرژی و چاقی، بالا بردن سطح انرژی و هم­چنین مقدار بسیاری از مواد ضروری را به بدن انسان عرضه می ­کند.

محافظت در برابر باکتری­ها و انگل­ ها
عسل خام در درمان باکتری­ ها و انگل­ ها بسیار مؤثر است. عسل شامل آنتی­ بیوتیک ­های طبیعی است که میکروب ­ها را مستقیماً از بین می برد. اگر عسل خام را مستقیماً روی بافت دارای التهاب و عفونت قرار دهیم، سرعت التیام بافت آسیب­ دیده بالا می­ برد. میزان غنی از ویتامین­ها، مواد معدنی و قندها با کمک یکدیگر به روند التیام زخم­ ها کمک می­ کنند.

درمان سوختگی
باکتری­ها در برابر قدرت آنتی­ بیوتیکی عسل، نمی­ توانند زنده بمانند. هنگامی که عسل با مقدار کافی روی سوختگی قرار می­ گیرد، احساس درد و سوزش را کاهش می­دهد. و به روند التیام، به سرعت کمک می کند. هم­چنین سوختگی­ هایی که با عسل درمان می­شوند، جای زخم باقی نمی­ گذارند.

درمان بی­خوابی
اگر از بی­ خوابی رنج می­ برید، شروع کنید شب­ها قبل از خواب، یک لیوان شیر گرم با یک قاشق مرباخوری عسل بنوشید. این کار کیفیت خواب شما را تقویت و به طرز شگفت­ آوری بی­ خوابی شما را درمان می ­کند. این مورد از پنهان ترین خواص عسل به شمار می رود!

کنترل بیش ­فعالی
بیش ­فعالی با مصرف شکر سفید تشدید می­ شود. اگر شما شکر سفید را با عسل جایگزین کنید، بدون اوج گرفتن (spike) انرژی دریافت می­ کنید. و احتمالی برای شروع فاز بیش­ فعالی در شما وجود نخواهد داشت. همچنین شکر سفید درحالی که بسیار تحریک­ کننده است، ارزش غذایی نیز ندارد.

درمان سرفه، سرماخوردگی، گلودرد، و گرفتگی بینی
۱۷۰ گرم عسل مایع، ۵۵ گرم گلیسرین و دو لیموی آب گرفته را ترکیب کنید. آن را به خوبی مخلوط کرده و سپس درون بطری بریزید و برای درمان سرفه، به طور مداوم دو قاشق مرباخوری از آن بخورید.
برای درمان گلودرد، یک قاشق مرباخوری عسل را پشت زبان خود بگذارید و حل کنید. اینکار گلو را آرام می­کند و بافت­ های ملتهب را ترمیم خواهد کرد. برای گرفتگی بینی، یک قاشق عسل را در یک ظرف آب جوش بریزید و سر خود را با حوله بسته و بخور دهید.

کاهش خستگی و استرس
یک قاشق عسل را داخل یک پارچ آب گرم حل کنید. پارچ را داخل یخچال بگذارید و هرگاه احساس خستگی کردید، یک لیوان از آن را بنوشید. گلوکز و فروکتوز درون عسل به سرعت توسط سیستم گوارش هضم می­شود و هم­چنین به عنوان یک تثبیت کننده طبیعی بدن عمل می­ کند. عسل و آب نوسانات خلقی را آرام کرده و فرد را از استرس دور می ­کند. تنها یک چهارم لیوان عسل، به همراه آب کمک می­کند تا استرس به طور کلی از بین رود.

درمان هضم ضعیف
هنگامی که عسل و سرکه سیب را به نسبت یک به یک رقیق می کنید. به عنوان یک ماده مقوی برای درمان گوارش ضعیف و یبوست و هم­چنین برطرف کردن حالت ترش کردن، به خوبی عمل می­کند. این ترکیب برای درد مفاصل و هم­چنین کاهش وزن کاربرد دارد.

درمان گل ­مژه
هنگامی که از گل­مژه رنج می­برید، مقداری مساوی از آب گرم و عسل را بردارید و بگذارید خنک شود، سپس آن را به صورت لوسین یا شستشوی چشم استفاده کنید. در صورت نیاز این کار را تکرار کنید. تا گل مژه شما از بین برود.

پاک­ کننده صورت
برای پاک کردن عمیق صورت، عسل را با بلغور جو دو سر به نسبت یک به یک ترکیب کنید. و آن­را به عنوان یک ماسک به مدت سی دقیقه روی صورت بگذارید. سپس صورت را بشویید. این ماسک در حذف آکنه و لکه های صورت بسیار موثر است.

نرم­ کننده­ مو
برای داشتن مویی نرم، ابریشمی و زیبا، از عسل برای نرم کردن آن استفاده کنید. عسل را با مقداری برابر روغن زیتون ترکیب کنید و آن را روی سر بگذارید. سر را با یک حوله گرم بپوشانید و آن را برای ۳۰ دقیقه رها کنید. بعد از اینکه عسل و روغن زیتون به پوست و موی شما خورانده شد، آن را با شامپو بشویید.

عسل هم­چنین برای کم ­خونی، نگهداری غذا، پوکی استخوان، میگرن و کمک به افزایش طول عمر مفید است. عسل خام ممکن است با گذشت زمان گرانوله و دانه دانه شود، اما می­شود آن را درون بطری داخل آب گرم گذاشت تا دوباره به شکل مایع خودش بازگردد.