کد خبر: ۲۱۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۲

ناتالی پورتمن: به‌خاطر «نتانیاهو» جایزه «جنسیس» را نپذیرفتم

ناتالی پورتمن پس از لغو سفر به فلسطین اشغالی برای دریافت جایزه «جنسیس» سکوت خود را شکست و گفت: تصمیم من برای عدم حضور در مراسم «جایزه جنسیس» حمایت نکردن از نتانیاهو و اعتراض به رفتارهای اسراییل در نوار غزّه است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ناتالی پورتمن پس از عدم سفر به فلسطین اشغالی برای دریافت جایزه «جنسیس» سکوت خود را شکست و گفت: تصمیم من برای عدم حضور در مراسم «جایزه جنسیس» عدم حمایت از نتانیاهو و اعتراض به رفتارهای اسراییل در نوار غزّه است.

پورتمن که جایزه افتخاری «جنسیس 2018» را رد کرده و از سفر به سرزمین اشغالی فلسطین صرف نظر کرده بود، باعث لغو این مراسم در تلاویو شده بود.

هنرپیشه فیلم «نابودی» در این مورد می‌گوید: تصمیم من برای حضور نیافتن در این مراسم توسط دیگران اشتباه تلقی شده است. بگذارید خود در مورد آن صحبت کنم. من نخواستم در این کشور و این مراسم حضور یابم زیرا با این کارم از «نتانیاهو» حمایت کرده بودم چون قرار بود او هم در این مراسم سخنرانی کند.

پنجشنبه گذشته «بنیاد جایزه جنسیس» اعلام کرد که مراسم امسال لغو شده و دلیل آن را عدم حضور خانم ناتالی پورتمن عنوان کرد.

ناتالی پورتمن در مورد شرایط کنونی اسراییل گفت: 70 سال پیش خانواده‌های ما یهودیان از ظلم و جوری که در حقمان شده بود به این سرزمین پناهنده شدیم، ولی متاسفانه امروزه می‌بینیم که همان پناهنده‌ها جنایاتی را در سطحی وسیع همراه با بی‌عدالتی و نابرابری و تبعیض بر مردم این سرزمین مرتکب شده‌اند، جنایاتی که هیچ‌گونه سنخیتی با آن ارزشهایی که ما یهودیان در 70 سال پیش و در آن شرایط به آنها می‌اندیشیدیم دیگر ندارند.