کد خبر: ۲۱۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۴

تقاضای کیانیان هنگام اکران فیلم «دیده‌نشده»

رئیس کاخ سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر و فعال محیط زیست، پیش از اکران فیلم سینمایی «دیده‌نشده» با موضوع کم‌آبی گفت: ما در کشورمان عادت کرده‌ایم تا مسئله‌ای به بحران تبدیل نشود، چاره‌اندیشی نمی‌کنیم، لطفا به کم‌آبی بیشتر توجه کنیم!

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ فیلم آمریکای لاتین «دیده‌نشده» به کارگردانی نیکولاس پوئنزو، شب گذشته (یکشنبه ۲ اردیبهشت) در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شد.

پیش از آغاز این فیلم رضا کیانیان رئیس کاخ جشنواره در گفت‌وگویی با تماشاگران از تأخیر پیش آمده در اکران فیلم عذرخواهی کرد و گفت: امشب قرار بوده مهمانان زیادی برای تماشای این کار از وزارت نیرو و شورای شهر بیایند که به دلایلی که نمی‌دانیم، حضورشان را کنسل کرده‌اند. البته از هنرمندان و فعالان محیط زیست چون خانم‌ها شبنم فرشاد جو و شبنم مقدمی در سالن حضور دارند.

وی با بیان اینکه این فیلم با نام اصلی «The Unseen / Los últimos» درباره کم آبی در جهان است، ادامه داد: همان مسئله‌ای که ایران هم با آن دست و پنجه نرم می‌کند اما هنوز نه مردم و نه مسئولان این بحران را جدی نگرفته‌اند. ما در کشورمان عادت کرده‌ایم که یک بحرانی باید آنقدر عمیق شود تا دیگر چاره‌ای نداشته باشیم جز اینکه به آن توجه کنیم.

کیانیان در ادامه افزود: در حالیکه همه دنیا برای بحران کم‌آبی برنامه‌ریزی می‌کنند، مایی که به دریای آزاد وصل هستیم و به منابع زیرزمینی زیادی هم دسترسی داشتیم متأسفانه دچار بحران عجیبی شده‌ایم که کمرشکن است و از همه شهروندان ایرانی خواهش می‌کنم که حتی یک قطره آب هم شده کمتر مصرف کنند.

همچنین فاطمه معتمدآریا از مشاوران جشنواره که برای خوش آمدگویی به سالن آمده بود، گفت: به همه همکارانم از فعالان محیط زیست و سایر تماشاگران برای تماشای این فیلم خوش‌آمد می‌گویم. این کار را می‌توان هم یک فیلم مستند دانست و هم ندانست که برگرفته از تخیل فیلمساز است.

وی درباره فیلم «دیده‌نشده» محصول ۲۰۱۷ آرژانتین و شیلی توضیح داد: مشکل بی‌آبی در زمان جنگ شیلی و دنبال کردن قصه یک زن باردار میانه جنگ دیده می‌شود که تلاش دارد همسر و فرزندش را حفظ کند تا زنده بمانند، در محیطی که نمی‌دانیم واقعی است یا تخیلی.

این بازیگر عنوان کرد: در این فیلم رفتارها و عکس‌العمل‌های بشر نسبت به پدیده‌های طبیعی،‌ کمبود آب،‌ تخریب طبیعت و دوست نداشتن انسان‌ها و جنگ دیده می‌شود امیدوارم ما همه نسبت به محیطی که در آن زندگی می‌کنیم حواسمان جمع باشد.