کد خبر: ۲۱۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۹۵

شبکه های اجتماعی چگونه تاثیر مستقیم بر زندگیمان دارند؟

رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید براینکه علاوه بر توسعه فناوری اطلاعات، باید صاحب این فناوری در کشور باشیم، از انجام مطالعات پژوهشی درباره تاثیر شبکه های اجتماعی بر زندگی مردم خبر داد.


رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید براینکه علاوه بر توسعه فناوری اطلاعات، باید صاحب این فناوری در کشور باشیم، از انجام مطالعات پژوهشی درباره تاثیر شبکه های اجتماعی بر زندگی مردم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حمیدرضا طیبی در مراسم افتتاحیه چهارمین کنفرانس بین المللی وب پژوهی (International Conference of Web research ۲۰۱۸)، با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات گفت: هیچ فناوری مانند فناوری اطلاعات و فضای مجازی، تاثیر چند جانبه بر همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی مردم نداشته است.

وی افزود: این تأثیرگذاری در همه بخش ها از جمله فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و حتی امنیت ملی جوامع، قابل مشاهده است. همواره به جنبه های مثبت فناوری اطلاعات نگاه می کنیم، اما این حوزه می تواند جنبه های منفی نیز داشته باشد و باید بر سایر ابعاد آن، از جمله ابعاد فرهنگی و اجتماعی نیز کار کنیم.

دکتر طیبی افزود: در جهاد دانشگاهی، فناوری ‌های زیادی از سلول ‌های بنیادی تا فرستنده‌ رادیویی و داروهای نوترکیب توسعه داده ایم و در حوزه فناوری اطلاعات نیز معتقدیم که کشور باید علاوه بر توسعه این فناوری، صاحب آن نیز باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی خیلی زود وارد این حوزه شد؛ با تأسیس پژوهشکده فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی و تشکیل گروه پژوهشی جامعه ‌شناسی در پژوهشگاه علوم انسانی تلاش کردیم تا تاثیر شبکه ‌های اجتماعی بر زندگی مردم را مطالعه قرار دهیم.

دکتر طیبی تأکید کرد: به دنبال انجام کارهای بزرگتری هستیم، چراکه هم جهاد دانشگاهی و هم دانشگاه علم و فرهنگ و سایر بخش ها از ظرفیت بالایی در این حوزه برخوردار هستند. امیدواریم بتوانیم پروژه های بزرگی را در این حوزه انجام دهیم و از ظرفیت عظیم جوانان کشور به عنوان زنجیره تأمین استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در این مسیر به حمایت همه جانبه مسئولان نیاز داریم افزود: باتوجه به اینکه سرعت تغییرات در حوزه فناوری اطلاعات بسیار بالا است، پاسخ و حمایت مسئولان نیز باید روند سریع تری به خود بگیرد.

چهارمین کنفرانس بین المللی وب پژوهی (International Conference of Web research ۲۰۱۸)، با حضور جمعی از متخصصان، صاحبنظران، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان حوزه های مختلف به ویژه فناوری اطلاعات از جمله پروفسور حسن کاسی (Hassan Ait Kaci) از دانشگاه لیون (فرانسه) و پروفسور محمد سرائی (Mohamad Saraee)، دانشیار دانشکده کامپیوتر دانشگاه سالفورد (انگلستان) به مدت ۲ روز در محل سالن همایش های دانشگاه علم و فرهنگ در حال برگزاری است.

در این مراسم از اولین شماره مجله بین المللی وب پژوهی با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر سید سعید هاشمی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ و ریاست چهارمین کنفرانس بین المللی وب پژوهی، دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو، رئیس سابق دانشگاه علم و فرهنگ و سرپرست پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی، پروفسور محمد سرائی، دانشیار دانشگاه سالفورد، پروفسور حسن کاسی، استاد دانشگاه لیون و دکتر محمد جواد کارگر دبیر علمی این کنفرانس، رونمایی شد.