کد خبر: ۲۱۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۶

ربات های خانگی آمازون چه زمانی عرضه می شوند؟

ربات های خانگی آمازون در حال توسعه بوده و احتمالا تا اوایل سال 2019 میلادی تولید خواهند شد. ربات های جدید آمازون با بهره‌گیری از الکسا می‌توانند همراهی همیشگی برای کاربران باشند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مطابق با گزارش جدید بلومبرگ، آمازون روی ساخت ربات های خانگی کار می‌کند. این پروژه با اسم رمز "Vesta” شناخته شده و هم‌اکنون قسمتی از بخش تحقیق و توسعه Lab126 است.

این گزارش نشان می‌دهد که آمازون چندین سال روی این پروژه مشغول فعالیت بوده، ولی اخیرا در حال استخدام افراد جدید است. با توجه به گزارش، مدیران به دنبال کارمندانی جدید با عناوینی همچون «مهندس نرم افزار، رباتیک» و «مهندس ارشد حسگرها» برای پروژه هستند. هرچند، مسئولیت دقیق این عناوین شغلی مشخص نشده است.

ما هنوز هیچ اطلاعاتی در رابطه با وظایف و توانایی‌های ربات های خانگی آمازون نداریم. با این حال، بلومبرگ با استناد بر اطلاعات منابع مختلف می‌گوید می‌توان این محصولات را نسخه سیار دستیار مجازی الکسا با امکان همراهی کاربران در مکان‌هایی که دستگاه‌های "Echo” نگهداری نمی‌شوند، در نظر گرفت.

هم‌اکنون نمونه‌های اولیه این پروژه با قابلیت‌هایی همچون دوربین‌های پیشرفته و نرم افزار بینایی کامپیوتری توسعه پیدا کرده است. آمازون می‌خواهد این ربات‌ها را تا پایان سال در خانه کارمندان خود و تا پایان سال آینده در خانه مصرف‌کنندگان به کار گیرد. فعلا هیچ اطلاعاتی از قیمت در دست نیست.