کد خبر: ۲۱۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۳

"جشنواره جهانی فجر، باید متفاوت از دیگر جشنواره‌ها باشد"

تهیه کننده سینما معتقد است که باید سازوکارهایی در اجرای جشنواره فیلم فجر وجود داشته باشد که آن را از دیگر جشنواره ها متمایز کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ غلامرضا موسوی تهیه کننده سینما، در حاشیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در خصوص کیفیت جشنواره فیلم فجر گفت: ما سه سال است که جشنواره بین المللی را مستقل از جشنواره داخلی فجر برگزار می‌کنیم. کشور ما با دشمنانی در دنیا روبروست که می‌خواهند فرهنگ ایران دیده نشود. آنها تمام تلاششان را می‌کنند که تصویری آشفته و بد از کشورمان نشان دهند.

وی افزود: طبیعتاً ما هم در مقابل این هجمه‌ها تلاش می کنیم که خودمان را نشان دهیم؛ برای همین بسیاری از فیلم هایمان را به جشنواره های جهانی فرستادیم. در کنار این موضوع هم باید جشنواره ای جهانی داشته باشیم که داریم؛ اما نباید این جشنواره معمولی باشد و مشابه دیگر جشنواره ها شود. باید ساز و کارها و اتاق فکرهایی را تشکیل دهیم که طی آن، خروجی متفاوت و در عین حال استاندارد را به ما دهد. ما که می دانیم در دنیا در چه موقعیتی قرار داریم، باید جشنواره ای متفاوت برگزار کنیم. طبیعتاً باید کاری کنیم که دنیا مجبور به دیدن ما باشد.

این تهیه کننده سینما در خصوص محدود بودن سینمای ایران به چند ژانر خاص و بی توجهی به دیگر ژانرها از جمله «ژانر وحشت» اظهار کرد: هنرمند باید حس نیاز در هر ژانر را داشته باشد که بتواند در آن فعالیت کند. تا زمانی که این حس به وجود نیامده است، هنرمند به سمت نگارش فیلمنامه و ساخت آن نمی رود. علاوه بر این در سینمای وحشت، خشونت وجود دارد و سینمای ایران خشونت طلب نیست. ما محدودیت های فراوانی برای موضوع خشونت و نمایش دادن آن داریم. همه این ها باعث شده است که بی میلی نسبت به ساخت فیلم در ژانر وحشت به وجود آید.

موسوی در خصوص ژانر وحشت ادامه داد: بیشتر مخاطبان ژانر وحشت، جوان هستند و به دلیل محدود بودن مخاطبان و اینکه بسیاری به دلیل فضای وحشت، با خانواده ها به سینما نمی روند؛ تعداد کمی از هنرمندان به این سمت رفته اند. البته بودند نویسندگان و کارگردان هایی که سراغ ژانر وحشت رفتند و نتیجه گرفتند. خود من با کارگردانی فریدون جیرانی فیلم سینمایی «قرمز» و «پارک وی» بوده ام.

وی در پایان درباره راهکاری برای ورود به ژانرهای مختلف اظهار کرد: یکی از راه های پیشرفت ژانر وحشت این است که مسئولان ما از هنرمندان حمایت کنند. هر کارگردانی نمی تواند در حوزه های مختلف کار کند و به طور کلی باید بستر و ساختار لازم برای پیشرفت سینما در حوزه های مختلف فراهم باشد.