کد خبر: ۲۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۹۲

ماجـرای شنـود دفتـر مطهـری شفاف‌سـازی شـود

نماینده مردم مراغه از وزیر اطلاعات خواست نسبت به ماجرای شنود دفتر علی مطهری شفاف‌سازی کند.

به گزارش ایسنا، مهدی دواتگری در تذکر شفاهی خود گفت: چندی پیش آقای مطهری راجع به تجهیزات شنود در دفترشان از وزیر اطلاعات سؤالی پرسیدند، وزیر نیز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور پیدا کردند و پاسخی ارائه دادند که شاید قانع‌کننده نبود.

وی ادامه داد: مجددا آقای مطهری در مصاحبه‌ای در هفته گذشته مطالبی عنوان کردند دال بر اینکه براساس پیگیری‌ها معاون وزیر و مدیرکل مربوطه برکنار شده و در نهایت روزنامه کیهان در هفته گذشته مطلبی منتشر کرد مبنی بر اینکه یک شبکه جاسوسی در دفتر آقای مطهری نفوذ کرده بود.

دواتگری گفت: انتظار داریم که این پراکنده‌گویی از سوی وزیر اطلاعات شفاف‌سازی شود و اگر لازم شود راجع به این مسئله سؤال خواهم کرد تا حقیقت امر روشن شود و مردم به مسئولان اعتماد بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم مراغه به وزیر اقتصاد و دارایی نیز نسبت به عملکرد بانک مرکزی و بانک‌های دولتی تذکر داد و ادامه داد: باید نسبت به این بانک‌ها نظارت جدی‌تری وجود داشته باشد، چندی پیش با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی اوراق مشارکت برای احداث آزادراه منتشر و عرضه شد، مردم هم اعتماد کردند و اوراق مشارکت را خریداری کردند.

وی افزود: اما حالا علی‌رغم اینکه شش ماه از فروش اوراق مشارکت گذشته هنوز بانک مرکزی اوراق را آزاد نکرده این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی پیگیر آزاد کردن اوراق است تا صرف پروژه‌ها شود.

دواتگری این پرسش را مطرح کرد که آیا برای وزارت اقتصاد و دارایی جان انسان‌هایی که در آزادراه‌ها مصدوم می‌شوند و فوت می‌کنند اهمیت ندارد؟ ما انتظار داریم وقتی مردم به بانک‌ها اعتماد می‌کنند بانک‌ها هم به عنوان امین مردم نسبت به سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها اقدام کند.

نماینده مردم مراغه در پایان به وزیر راه و شهرسازی هم درباره اتمام پروژه‌های بلاتکلیف عجب‌شیر و مراغه تذکر داد.