کد خبر: ۲۱۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۷۹

محصول جدید سامسونگ با 3 نمایشگر؟ +عکس

اگر به یاد داشته باشید زمزمه های پروژه Valley سامسونگ بر سر زبان ها افتاده بود. قبلا گفته بودیم که در کد نام پروژه ها عموما راهنمایی های کوچکی نیز نهفته است. مثلا کدنام پروژه Valley به دستگاهی که بتواند خم شده و شبیه به یک "دره” بشود، اشاره می کرد. حالا اما با تغییر نام پروژه از Valley به Winner شایعات درباره موبایل منعطف سامسونگ با دو لولا و سه نمایشگر بیشتر قوت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در روزهای گذشته اعلام شد گلکسی اس 10 حدود نمایشگاه CES 2019 و موبایل منعطف سامسونگ حدود MWC 2019 رونمایی خواهند شد و اینجا نیز به همین گزارش اشاره می شود که انتظار می رود گلکسی ایکس (Galaxy X) که فعلا نام موبایل منعطف سامسونگ است ولی معلوم نیست با همین نام معرفی شود یا خیر، در نمایشگاه MWC 2019 یعنی اسفند 97 رونمایی شود. گفته می شود سامسونگ پس از حق اختراع های فراوان در زمینه تولید موبایل با نمایشگر منعطف تصمیم گرفته تا بالاخره یکی از ای طرح ها را فارغ زِ توسعه (!) بکند و به مرحله تولید بفرستد.







نمایشگرهای منعطف OLED سامسونگ سامسونگ ابتدا برای خمیده کردن لبه موبایل های آن ها و ایجاد تمایز ویژه بین محصولات سامسونگ و دیگر شرکت ها استفاده شدند، اپل از این فناوری اما شاید حتی هوشمندانه استفاده کرد و حاشیه لبه پایین آیفون X را بسیار کاهش داد، به شکلی که هیچ شرکتی دیگری تا کنون انجام نداده بود. حالا اما به نظر می رسد وقت آن است که دستگاهی داشته باشیم با چند نمایشگر که می تواند روی خود جمع شود. بله شاید بگویید هم اکنون دستگاهی مثل Axon M شرکت ZTE این قابلیت را دارد اما آن دستگاهی وقتی گسترده می شود، یک خط وسط دو نمایشگر وجود دارد و این خواسته هیچ مشتری ای نیست!

طرح اولیه پروژه Winner سامسونگ دارای دو لولا و 3 نمایشگر
گفته می شود طرح اولیه پروژه Winner سامسونگ دارای دو لولا و 3 نمایشگر که هر کدام به اندازه 3.5 اینچ هستند و با باز شدن دستگاه به حدود یک نمایشگر 7 اینچی افزایش پیدا می کند. نمایشگر سوم اما به نظر می رسد برای مواقعی است که دستگاه بسته بوده و شما نیازی به صفحه بزرگ ندارید تا اطلاعات لازم را ببینید. به نظر ما اینجا و حضور یک لولا اضافه پشنهاد خوبی نیست، دستگاه می توانست همان یک لولا را داشته باشد و یک لب نمایشگر دارای دو نمایشگر در دو سمت خود می بود. هر چند تا کنون این طرحی که ما گفتیم اجرایی نشده است و می تواند هزینه تراش باشد اما خب می تواند ایده بهینه تری باشد که بخش عملی شدنش در ابهام است.

در تعداد محدود و قیمت بالا عرضه می شود
هر چند این طراحی می تواند تا پیش ار عرضه و تولید انبوه عوض شود اما درباره تولید انبوه بد نیست بگوییم گلکسی ایکس (Galaxy X) یا هر نام دیگری که داشته باشد احتمالا در تعداد محدود و قیمت بالا عرضه می شود. اگر به یاد داشته باشید اولین موبایل با لبه خمیده در محصولات سامسونگ، گلکسی نوت اج (Galaxy Note Edge) بود که در تعداد بسیار محدود قیمت بالاتر عرضه شد اما در نهایت این فناوری حالا حتی شاید در گلکسی اس 8 لایت هم استفاده شود! یکی از دلایل تولید محدود را می توان انتظار برای بازخورد کاربران دانست که سامسونگ یا هر شرکت دیگر سعی می کند واکنش بازار را برای تصمیم های صحیح تر در جهت توسعه بسنجد.