کد خبر: ۲۱۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۸۶

آتش دامن آیفون ۶ اس را گرفت! +عکس

تصاویر، ویدیو و گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهند یک گوشی آیفون که برای انجام تعمیرات صفحه نمایش و باتری به تعمیرگاهی در آمریکا برده شده بود، آتش گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ روز گذشته ویدیویی مبنی بر آتش گرفتن یک دستگاه گوشی هوشمند آیفون در تعمیرگاهی واقع در شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا در فضای مجازی منتشر و موجب شد که بسیاری از کاربران به انتقاد این محصول بپردازند.



البته این نخستین باری نیست که گوشی‌های هوشمند از جمله آیفون در کشورهای مختلف دچار حریق و آتش‌سوزی می‌شوند. بسیاری از کارشناسان علم و فناوری، علت این اتفاق را باتری های لیتیوم یونی به کار رفته در گوشی‌های هوشمند می‌دانند.

دلیل دیگر این حریق می‌تواند مجاورت این دستگاه الکترونیکی با هوای گرم و آسیب‌دیدگی شدید باتری باشد. در صورتی که باتری به دلایل متعددی صدمه دیده باشد، در برابر هرگونه تغییرات آب و هوایی به شدت ضعیف شده و عملکرد نامناسبی از خود نشان خواهد داد.

اطلاعات چندان دقیقی از این گوشی آیفون سوخته شده در تعمیرگاه در دست نیست اما فقط معلوم شده که مدل آن، آیفون ۶ اس و در دست تعمیر بوده است؛ ویدیوهای منتشر شده از حادثه حریق این گوشی می‌تواند به تمامی کاربران گوشی‌های هوشمند این اخطار را بدهد که یک گوشی خراب و معیوب چقدر می‌تواند خطر آفرین باشد.