کد خبر: ۲۱۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۰

راه اندازی شبکه 100 گیگابیت بر ثانیه در سنگاپور

سنگاپور موفق شده اولین شبکه با سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه را توسعه داده و راه اندازی کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این شبکه که «SLIX» نام گرفته، به منظور تحقیقات و آموزش توسط جامعه «شبکه آموزشی و تحقیقاتی پیشرفته سنگاپور» (SingAren) و با هزینه ای 12 میلیون دلاری توسعه داده شده است.

این شبکه علاوه بر اینکه برای دانلود و آپلود محتویات تحقیقاتی توسط محققان مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند برای دسترسی سریعتر به خدمات گوگل و مایکروسافت توسط دانشجویان دانشگاه های مشارکت کننده در این پروژه به کار رود. از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه فنی نانیانگ اشاره کرد.

اگر از تمامی پهنای باند این شبکه بهره برده شود، سرعتی معادل 12.5 گیگابایت بر ثانیه برای کاربران فراهم خواهد شد. شبکه مورد بحث به محققانی که به مطالعه ژنوم ها می پردازند کمک می کند که اطلاعات را به منظور پشتیبان گیری با سرعت بالاتری نسبت به قبل آپلود کنند.

بنا بر گفته های سخنگوی SingAren تا پیش از این پشتیبان گیری آنلاین تا چندین روز طول می کشید و به این ترتیب ارسال دیسک های پشتیبان توسط پست زمان کمتری می بُرد و البته راه حل ارزان تری هم بود.

شبکه SLIX همچنین به سایر شبکه های تحقیقاتی منطقه از جمله شبکه آکادمیک و تحقیقاتی استرالیا (AARNet) و انستیتو ملی فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی ملی در ژاپن (NICT) متصل است. در آینده قرار است شبکه ما بین SLIX و NICT ارتقا یافته و به سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند.

100 گیگابیت بر ثانیه در حال حاضر به میزان فوق العاده ای سریع است و این در حالی است که شبکه های یک گیگابیت بر ثانیه برای بسیاری از کاربران سریع به حساب می آیند. بنا بر ادعای SingAren در آینده می توان سرعت این شبکه را تا 400 گیگابیت بر ثانیه نیز افزایش داد.