کد خبر: ۲۱۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۷

حمله تروریستی مجدد به پلیس اندونزی، این بار با شمشیر

منابع خبری گزارش دادند: نیروهای پلیس اندونزی در شرق جزیره سوماترا به روی سه نفر تروریست آتش گشودند و این اتفاق پس از آنکه یکی از تروریست ها با شمشیری بزرگ به آنها حمله ور شد، رخ داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در این حمله که در 'پکان بارو' استان 'ریائو' در شرق جزیره سوماترا اندونزی صبح امروز رخ داد، یکی از نیروهای پلیس کشته و دو نفر پلیس دیگر مجروح و سه تروریست نیز کشته شدند.

از جاکارتا پست، در این حمله که در 'پکان بارو' استان 'ریائو' در شرق جزیره سوماترا اندونزی صبح امروز رخ داد، یکی از نیروهای پلیس کشته و دو نفر پلیس دیگر مجروح و سه تروریست نیز کشته شدند.

طبق این گزارش، یکی از تروریست ها کمربند انتحاری داشت.

علاوه براین نیروهای پلیس موفق به دستگیری یکی از این تروریست ها شده، اما چهار نفر مظنون دیگر در این حمله با خودرویی که همراه داشتند، از صحنه گریختند.

'آنتارا' خبرگزاری رسمی اندونزی گزارش داد: دو نفر روزنامه نگار نیز که در مرکز پلیس حضور داشتند در اثر حمله تروریست ها زخمی شده اند.

اندونزی بیش از یک هفته است که هدف حملات مستمر گروه تروریستی داعش قرار گرفته است.
دولت اندونزی در هفته جاری در پی رشته حملات تروریستی در استان «جاوه شرقی» که به کشته شدن 25 نفر و ده‌ها نفر مجروح منجر شد، اقدام به افزایش تمهیدات امنیتی در 13 فرودگاه این ایالت کرده و در صدد است تا رویکرد قانونی را در این زمینه تغییر دهد.

'فائق فهمی' رئیس اداره حمل و نقل هوایی اندونزی گفت که برای جلوگیری از مورد هدف قرار گرفتن فرودگاه، تمامی اقدامات لازم انجام شده است.

'مچفود آریفین فرمانده نیروهای پلیس جاوه شرقی روز گذشته اعلام کرد که عاملان چندین حمله تروریستی روزهای اخیر «سورابایا» مرکز استان «جاوه شرقی»، اعضای سه خانواده پرجمعیت بوده اند. این حملات به گروه تروریستی «جماعت النشروه الدوله» (جاد) منسوب شد.

معضل افراط گرایی در اندونزی با بیش از 260 میلیون نفر به عنوان پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان سالیان زیادی است که وجود داشته است.

اندونزی در سال های گذشته همواره با گروههای تروریستی مقابله کرده و در عین حال شاهد حملات متعدد تروریست ها نیز بوده است.