کد خبر: ۲۱۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۱

قابلیت های جدید و کاربردی واتس اپ

پلتفرم پیام رسان واتس اپ چندی پیش فهرستی از امکانات و قابلیت های جدید را به چت های گروهی خود اضافه کرد. به لطف این به روز رسانی ها اعضای گروه ها قادر خواهند بود که در کمترین زمان به محتوایی که ندیده اند دسترسی پیدا کرده و همزمان مدیران گروه ها نیز امکانات کنترلی بیشتری در اختیار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اولین تغییر امکان اضافه کردن توضیح به گروه هاست که به لطف آن مدیران می توانند اهداف و دستورالعمل های لازم برای اعضا را مشخص نمایند. این توضیحات هر زمان که عضو جدیدی به گروه ها اضافه شود در راس صفحه نمایش داده می شوند.

ابزار جدید دیگر به مدیران اجازه می دهد امکان اعمال تغییر در توضیحات و آیکون گروه را برای دیگران فراهم کرده یا محدود نماید. این گزینه به ادمین ها امکان می دهد که انتخاب نمایند کدام اعضا اجازه دارند این تغییرات را اعمال نمایند و کدام اعضا اجازه این کار را نداشته باشند. مدیران همچنین به لطف آپدیت جدید می توانند مجوز ادمین ها را لغو نمایند و از حذف شدن ایجاد کننده گروه توسط آنها جلوگیری نمایند.

برای آن دسته از اعضای گروه ها هم که معمولا از گفتگوها عقب می مانند و در جریان برخی صحبت های انجام شده در آنها قرار نمی گیرند امکان جدیدی اضافه شده که مشاهده گفتگوهای صورت گرفته را برای آنها ساده تر می کند.

برای استفاده از این قابلیت تنها کافیست که روی دکمه @ در بخش پایینی سمت راست راست کلیک نمایید تا درصورتی که کسی قبلا شما را منشن کرده یا به حرف های شما پاسخ داده (ریپلای ها) به پاسخ هایشان به شکل هایلایت شده دسترسی پیدا کنید.

واتس اپ همچنین اعلام کرده که هدف از طراحی این ابزار کمک به کاربران است تا با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در صورتی که در گفتگوها شرکت نکرده اند از موضوع سر در بیاورند.

در داخل صفحه اطلاعات (info) گروه ها نیز اعضا می توانند به جستجوی دیگران بپردازند. به لطف تغییری دیگر اضافه کردن افرادی که گروه را قبلا ترک کرده اند کمی پیچیده تر از سابق شده تا به خواسته آنها احترام گذاشته شود و افراد از اضافه کردن دوباره آن افراد اندکی منصرف شوند.

در پست وبلاگی به روز رسانی جدید واتس اپ آمده است:

گروه ها همواره بخش بسیار معمی از تجربه واتس اپ بوده اند؛ حال می خواهد این گروه ها متشکل از اعضای خانواده ها باشند که در سرتاسر دنیا با یکدیگر در ارتباطند یا دوستان دوران کودکی که می خواهند باز هم در جریان احوالات هم باشند. والدینی که به دنبال حمایت هستند، دانش آموزانی که می خواهند هماهنگی های لازم با همکلاسی هایشان را انجام بدهند و مشترکا برای امتحانات آماده شوند و حتی مدیران شهری که بعد از بروز بلایای طبیعی به دنبال آرام ساختن جو هستند همگی مخاطبان گروه های واتس اپ را تشکیل می دهند.

تماس ویدیویی گروه ها نیز به لطف آپدیت جدید اضافه شده و از این پس این قابلیت صرفا محدود به دو نفر نیست و اعضای گروه ها نیز می توانند از آن استفاده نمایند. گفتنی است آپدیت جدید واتس اپ بعد از ایجاد سازگاری میان آن، اینستاگرام و فیسبوک ارائه شده که به موجب آن امکان مشاهده ویدیوهای این دو پلتفرم نیز در واتس اپ فراهم گردید.