کد خبر: ۲۱۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۱

هشدار پاپ فرانسیس درباره کشتار اخیر غزه

پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان کشتار اخیر فلسطینی‌ها از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرده و هشدار داد این کشتارها صرفا باعث خشونت بیشتر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ پاپ فرانسیس،‌ رهبر مسیحیان کاتولیک جهان همچنین خواهان روی آوردن به مذاکرات و گفت‌وگو برای ایجاد عدالت و صلح در خاورمیانه شد.

او در سخنرانی ده‌ها هزار نفر از مستعمین در میدان سنت پیتر واتیکان گفت: من مراتب عمیق درد و رنج خود را از بابت کشته و زخمی شدن مردم اعلام کردم و دعا و همبستگی خودم را نثار همه کسانی می‌کنم که دچار این درد و رنج می‌شوند.

پاپ فرانسیس تاکید کرد: من تکرار می‌کنم که استفاده از خشونت هرگز به صلح منجر نخواهد شد و جنگ زاینده جنگ است و خشونت زاینده خشونت است.

این اظهارات پاپ فرانسیس در حالی مطرح شده که در جریان حملات اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی به تظاهرکنندگان در مرز نوار غزه بیش از 60 فلسطینی شهید شدند.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان که در سال 2014 به اراضی فلسطینی و اشغالی سفر کرده بود از دو طرف و همچنین جامعه بین‌المللی خواست تا تلاش‌هایشان را چند برابر کنند به این هدف که رویکرد گفت‌وگو، عدالت و صلح غلبه پیدا کند.