کد خبر: ۲۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۴۶

فرجی دانا بخاطرانتصابات وزارت علوم در صحن مجلس حضور می یابد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که رضا فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری برای توضیح درباره انتصابات در این وزارتخانه روز یکشنبه هشتم دی در صحن مجلس حضور می یابد.

«عبدالوحید فیاضی» شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره حضور وزیر علوم در جلسه علنی هفته آینده مجلس و اینکه اعلام شده بود فرجی دانا برای توضیح درباره دانشجویان ستاره دار به مجلس می رود، گفت: حدود 23 نفر از نمایندگان سوال مشترکی را از وزیر علوم با موضوع «عدم پایبندی به تعهدات در انتصابات» مطرح کردند که این هفته در صحن مجلس رسیدگی می شود.

نماینده مردم نور در مجلس گفت: این سوال پس از رای اعتماد مجلس به وزیر علوم در آبان ماه و پس از انتصاب برخی از معاونان وی از سوی جمعی از نمایندگان مطرح شد.

کمیسیون با وزیر اطلاعات موضوع انتصابات و استعلام صلاحیت افراد بکار گرفته شده در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به حضور وزرای علوم و اطلاعات در جلسات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای پیگیری انتصابات صورت گرفته در وزارت علوم، گفت: فرجی دانا در جلسات کمیسیون توضیحاتی را درباره رعایت روند انتصابات در این وزارتخانه مطرح کرد اما نمایندگان سوال کننده قانع نشدند.

فیاضی با بیان اینکه حدود 23 نماینده طراح این سوال از وزیر علوم هستند، گفت: به احتمال زیاد حجت الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده تهران این سوال را به نمایندگی از دیگر نمایندگان سوال کننده در صحن مجلس مطرح کند و این بار مجلس درباره قانع کننده بودن توضیحات وزیر اظهار نظر می کنند.

به گزارش ایرنا، نبویان نماینده مردم تهران و از طراحان این سوال تاکید کرده بود که چرا وزیر علوم به رغم تعهد خود درباره عدم استفاده از اصحاب فتنه، این افراد را در وزارت علوم منصوب کرده است.

نبویان که از نمایندگان جبهه پایداری است، با طرح این پرسش که آیا تمامی افراد برکنار شده در وزارت علوم دارای ایراد بودند، خاطر نشان کرده که به عنوان مثال سوال این است که آقای نادری منش معاون آموزشی وزیر علوم چه ایراداتی داشت که برکنار شد.

ایراد عمده نمایندگان سوال کننده، به انتصاب «جعفر میلی منفرد» به عنوان معاون آموزشی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری باز می گردد؛ میلی منفرد که برای تصدی وزارت خانه علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، با مخالفت نمایندگانی مواجه شد که وی را از افراد موثر در حوادث سال 88 می دانستند در حالی که میلی منفرد تاکید کرد که در سال 88 در هیچ ستادی حضور نداشته و در مسایل مربوط به انتخابات نقشی نداشته است.

با این وجود، مجلس به میلی منفرد رای اعتماد نداد تا در نهایت فرجی دانا رای اعتماد مجلس را برای تصدی وزارت علوم بگیرد؛ وی پس از آغاز فعالیت خود در این وزارتخانه، میلی منفرد را به عنوان معاون خود منصوب کرد اما نمایندگان به مخالفت با این تصمیم وزیر پرداختند.

حتی 150 تن از نمایندگان مجلس نیز در نامه ای به حجت الاسلام حسن روحانی از رییس جمهوری خواستند تا در آنچه که « انتصابات سوال برانگیز وزیر علوم، تحقیقات و فناوری» خواندند، مداخله کند.

اکنون، نوبت رسیدگی به این سوال در صحن مجلس فرا رسیده است تا وزیر علوم به نمایندگان بگوید چرا از اختیارات خود استفاده و برخی را در این وزارتخانه منصوب کرده است.