کد خبر: ۲۱۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۰۵

سامسونگ به اپل چه خسارتی را پرداخت می کند؟/ یک میلیارد یا 28 میلیون دلار؟

اپل از سال 2011 سامسونگ را به دلیل نقض چندین پتنت به دادگاه کشانده بود. در هفته پیش دو کمپانی راهی دادگاه تجدید نظر شدند تا مبلغ غرامت نهایی که قرار است سامسونگ به اپل بپردازد مشخص شود.


اپل از سال 2011 سامسونگ را به دلیل نقض چندین پتنت به دادگاه کشانده بود. در هفته پیش دو کمپانی راهی دادگاه تجدید نظر شدند تا مبلغ غرامت نهایی که قرار است سامسونگ به اپل بپردازد مشخص شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اپل ادعا می کند سامسونگ به نقض حقوق 5 پتنت اقدام کرده که 3 مورد از آنها به طراحی دستگاه های هوشمند ارتباط دارند. در حال حاضر سامسونگ گناهکار شناخته شده. با این حال اپل مدعی است که این مبلغ غرامت بیش از یک میلیارد دلار است، ولی سامسونگ نظر متفاوتی دارد و معتقد است که باید تنها مبلغی 28 میلیون دلاری بپردازد.

این اختلاف از آنجایی ناشی می شود که اپل اعتقاد دارد جریمه باید بر تمامی گوشی های هوشمندی اعمال شود که شامل نقض پتنت ها شده اند. در حالی که سامسونگ می گوید خسارات ناشی از نقض پتنت نباید بر اساس کل میزان فروش دستگاه باشد، بلکه تنها باید آن بخشی از فروش را در بر گیرد که بر اثر نقض مورد بحث تحت تأثیر قرار گرفته است.

تصویر دوم گالری، فرم ویژه هیئت منصفه که باید در آن بر اساس هر گوشی هوشمند سامسونگ که سه مورد از پتنت ها را نقض کرده، میزان خسارت مشخص شود. فرم دیگری نیز به مبالغ مرتبط با دو پتنت دیگر اشاره دارد.

اکنون پس از برگزاری جلسات تجدید نظر اخیر، تصمیم در مورد این پرونده به 8 عضو هیئت منصفه بستگی دارد. این افراد باید استدلال های ارائه شده را بررسی کرده و بر اساس آنها محاسبات را انجام دهند. به صورت خلاصه آنها باید یک کار (ظاهراً) ساده را انجام دهند: لیستی از مدل های گوشی های ناقض پتنت را در یک سو قرار داده و در سوی دیگر میزان بدهی سامسونگ به اپل بر اساس هر گوشی را در نظر بگیرند.

وکلا اعلام کرده اند، برای شنیدن یادداشت های هیئت منصفه آماده هستند. همچنین قاضی «لوسی کو» در این باره اعلام کرده که اگر مشورت هیئت منصفه بیش از چند روز طول بکشد شگفت زده خواهد شد.

«تام انگلنِر»، وکیل فعال در حوزه مالکیت معنوی که البته وابستگی به این پرونده ندارد معتقد است:

«چه اپل با یک میلیون دلار یا نیمی از آن این موضوع را ترک کند، من تصور می کنم پیام این موضوع به گوش شرکت ها رسیده: پتنت های طراحی موضوع عجیب و غریبی نیست، اما سلاح هایی ارزشمند برای حفاظت از محصولات با طراحی خوب هستند».