کد خبر: ۲۱۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۲

بدهکاران مهریه، دومین جرم زندانیان غیرعمد

رییس سازمان زندانها گفت: بدهکاران مهریه، دومین جرم زندانیان غیرعمد را تشکل می دهند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اصغر جهانگیر در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در خصوص میزان زندانیان جرایم غیر عمد، گفت: ۹۵۵نفر بین سه تا پنج سال، سه هزار و۷۶۲نفر بین یک تا دو سال و ۳هزار و ۳۷۱ نفر شش ماه تا یک سال در زندان هستند.

رییس سازمان زندانها در خصوص استان های دارای بیشترین زندانی جرایم غیر عمد، گفت: فارس، تهران و خراسان رضوی و گیلان به ترتیب بیشترین جرایم غیر عمد را دارند.

جهانگیر اظهار داشت:نیاز به ۲هزار و ۱۵۰میلیارد تومان برای آزادی زندانی جرایم غیر عمد وجود دارد.

وی گفت: از سال گذشته تلاش شد تا براساس سفارش مقام معظم رهبری در کنار موضوع، دو اتفاق بزرگ هم بیفتد؛ اول خالی شدن و کم شدن از موجودی زندانها و صرف بیت المال در جای بهتر و دیگر کمک به جامعه که از این مسئله منتفع می شود.

وی ادامه داد: اگر همسایه ما خانواده یک زندانی باشند که در تنگنا هستند، قطعا جامعه با مشکلاتی مواجه می شود که خب بهتر است سرپرست خانوار بالای سر خانواده اش باشد.

جهانگیر گفت: امروز ۲۹ هزار زندانی جرایم مالی اعم از عمد و غیرعمد داریم.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۸ هزار نفر جرایم مالی غیرعمد دارند و امروز بیشترین جرایم مالی غیرعمد محکومین مالی حقوقی هستند.

رییس سازمان زندانها افزود: دومین جرم غیرعمد شایع که سه هزار نفر زندانی را به خود اختصاص داده همان بدهکاران مهریه هستند که از خانواده شان دور شده اند و باید فرهنگ سازی در این زمینه انجام گیرد.

وی خاطر نشان کرد: ۳۶۰ زن در رابطه با جرایم مالی غیرعمد در زندان هستند که دو درصد زندانیان را تشکیل می دهند.

جهانگیر گفت: هفتاد درصد زندانیان جرایم غیرعمد زیر ۴۰ سال سن دارند و این ها می توانند بعد از آزادی به چرخش چرخ اقتصاد کشور کمک کنند.

وی ادامه داد: ۵۶ درصد زندانیان جرایم غیرعمد تحصیلات سیکل و زیر سیکل دارند و ۸۶ درصد همین زندانیان متاهل هستند که اگر آزاد شوند قدم مهمی در حفظ خانواده شان برداشته شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد زندانیان جرایم غیرعمد ۵۲ درصد از زندانیان زیر شش ماه است که به زندان وارد شده اند که حدود ۹ هزار و پانصد نفر می شود.