کد خبر: ۲۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۸۷

اردوغان: رضا ضراب برای وزیر سابق اقتصاد لباس برده بود/دیگر با کیف وارد هیچ مکانی نشوید زیرا متهم به فساد مالی می شوید/مردم نمی خواهند استفعا دهم

نخست وزیر ترکیه گفت : عملیاتی را که از آن به عنوان عملیات مبارزه با فساد بزرگ مالی نام برده میشود ، عملیات مبارزه با فساد نمی دانم.
نخست وزیر ترکیه گفت : عملیاتی را که از آن به عنوان عملیات مبارزه با فساد بزرگ مالی نام برده میشود ، عملیات مبارزه با فساد نمی دانم.

به گزارش سرویس بین الملل تیک Tik.ir به نقل از روزنامه ملیت چاپ ترکیه ،وی با بیان این مطلب تاکید کرد ، عملیات اخیر دولت و مردم ترکیه و اراده ملی را هدف قرار داده است.

اردوغان با تاکید بر اینکه به درستکار بودن مدیر عامل هالک بانک ترکیه (بانک خلق ترکیه) کاملا اعتماد دارم ، گفت: مرتبط کردن چیزی که از خانه وی کشف شده است با سوء استفاده از هالک بانک خیانت است.

وی گفت: تا آنجا که من در مطبوعات خوانده ام، این پول ها با قولی که رئیس هالک بانک برای کمک به مدرسه امام خطیب شهر چوروم داده بود ، مرتبط است.

نخست وزیر ترکیه در پاسخ به این سوال که شما درباره رضا ضراب فرد کلیدی این ماجرا چه فکر می کنید ؟ گفت : رضا ضراب در زمینه صادرات طلا فعالیت می کند. من می دانم که وی به اقتصاد ترکیه کمک کرده است. این را نیز می دانم که وی وارد کارهای خیر شده است.

نخست وزیر ترکیه با خنده به خبرنگاران توصیه کرد ، با کیف و چمدان وارد هیچ مکانی نشوند زیرا ممکن است متهم به فساد مالی شوند.

اردوغان افزود : گفته می شود وی (ضراب) با کیف به محل کار پسر ظفر چاغلان (‌وزیر برکنار شده اقتصاد) رفته است ، چاغلان نیز می گوید در این کیف لباس ارسال شده بود . اگر می توانند موضوع پرداخت رشوه را با تصاویر ثابت کنند، من آن را خواهم پذیرفت.

وی گفت: اگر آنان در پی ضربه زدن به من هستند تلاش هایشان بی نتیجه خواهد بود. آنان با توجه به این موضوع پسر مرا هدف قرار داده اند. آنان درباره پرونده موسوم به پرونده بنیاد جوانان ترک از فرزند من نام می برند. آنان می گویند چرا شهرداری ساختمانی را برای مدت 25 سال به بنیاد جوانان ترک اجاره داده است. باید بگویم که این ساختمان خوابگاه دانشجویی است و هتل بلال اردوغان نیست. آنان قصد دارند با مطرح کردن این موضوع مرا هدف قرار دهند.

اردوغان افزود: اگر مردم خواهان رفتن وی باشند، آماده استعفا است، اما مردم چنین چیزی نمی‌خواهند.