کد خبر: ۲۱۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۳۹

رسوایی کمبریج آنالیتیکا چه تاثیری بر استفاده از فیسبوک داشت؟

بر اساس اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده است، میزان استفاده از فیس بوک پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا با افزایش باورنکردنی روبه‌رو بوده است.رسوایی کمبریج آنالیتیکا بزرگترین بحران فیس بوک محسوب می شود. با وجود اینکه انتظار می رفت این رسوایی باعث کاهش اعتبار این شبکه اجتماعی شود، اطلاعات جدید خبر از افزایش استفاده از فیس بوک می دهد.


بر اساس اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده است، میزان استفاده از فیس بوک پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا با افزایش باورنکردنی روبه‌رو بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ رسوایی کمبریج آنالیتیکا بزرگترین بحران فیس بوک محسوب می شود. با وجود اینکه انتظار می رفت این رسوایی باعث کاهش اعتبار این شبکه اجتماعی شود، اطلاعات جدید خبر از افزایش استفاده از فیس بوک می دهد.

فیس بوک در گذشته نه چندان دور با بزرگترین بحران خود روبه‌رو شد با این حال کاربران اعتماد خود به این شبکه اجتماعی را از دست نداده اند. بنابر اطلاعاتی که توسط Goldman Sachs با استفاده از آمارهای ComScore منتشر شده میزان استفاده از فیس بوک افزایش یافته است.

بر اساس اعلام این شرکت کاربران منحصر به‌فرد موبایل فیس بوک در ایالات متحده آمریکا در مقایسه با سال گذشته 7 درصد افزایش یافته و در ماه آوریل به 188.6 میلیون رسیده است. در ماه آوریل فیس بوک دچار بحران شد با این وجود میزان استفاده از فیس بوک با افزایش روبه‌رو شده است.

دویچه بانک اعلام کرده که 583 میلیون حساب کاربری جعلی روسی که برای دخالت در انتخابات ایالات متحده آمریکا در فیس بوک حضور داشتند، تاثیرات ناچیزی بر روی تبلیغات این شبکه اجتماعی داشته اند.

پس از اعلام تجاوز به 87 میلیون حساب کاربری در فیس بوک، ارزش سهام آن کاهش پیدا کرد. با این حال فیس بوک توانست از این بحران نجات پیدا کند و ارزش سهام خود را افزایش دهد

آمارهای منتشر شده در رابطه با میزان استفاده از فیس بوک برای مدیر عامل این شبکه اجتماعی، مارک زاکربرگ یک برگ برنده محسوب می شود. در هفته جاری زاکربرگ باید در رابطه با حریم شخصی، اخبار جعلی و مقررات این شبکه اجتماعی در اتحادیه اروپا پاسخگو باشد.

در گذشته مارک زاکربرگ برای پاسخگویی به سوالات در کنگره آمریکا حضور پیدا کرده بود