کد خبر: ۲۱۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۸۳

افزایش وزوزگوش با استفاده از تلفن همراه

استفاده مداوم از تلفن همراه می تواند خطر ابتلا به وزوز گوش را افزایش دهد.محققان با بررسی ۱۰۰ فرد سالم و ۱۰۰ بیمار مبتلا به وزوز گوش، استفاده از تلفن همراه را در آنها مقایسه کردند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ افرادی که روزانه بطور میانگین ۱۰ دقیقه از تلفن همراه استفاده می کنند احتمال ۷۰ درصد بیشتر احتمال دارد گرفتار وزوز گوش شوند.

نتایج این تحقیقات در نشریه پزشکی محیطی و حرفه ای منتشر شده است.

اما انجمن وزوز گوش ارتباط استفاده از تلفن همراه و وزوز گوش اثبات نشده است.

در حالی که سر و صدای شدید، تروما سر و برخی داروهای خاص در افزایش خطر این بیماری موثر است، اما در بسیاری موارد دلایل بروز این بیماری نامشخص است.

شواهد ارتباط تلفن همراه با وزوزگوش تاکنون غیرعلمی بوده است ، اما تایید تحقیقات کوچک دانشمندان اتریشی نیازمند بررسی های بیشتری است.

با توجه به گسترش استفاده از تلفن همراه، حتی کوچکترین افزایش خطر، برای بهداشت عمومی با اهمیت است. این بیماری در برخی موارد در زندگی روزمره اختلال ایجاد می کند.

گفته می شود حدود ۱۰ درصد جمعیت به برخی اشکال وزوز گوش مبتلا هستند، اما مشخص نیست که آیا این بیماری شیوع بیشتری یافته است یا خیر.

محققان دریافته اند استفاده از تلفن به مدت بیش از ۱۰ دقیقه در روز ، ۷۰ درصد خطر ابتلا به این بیماری گوش را افزایش می دهد.