کد خبر: ۲۱۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۱۱

تنش دوباره در روابط کره شمالی و آمریکا/مایک پنس: ترامپ تمایلی ندارد در نشست با رهبر کره شمالی شرکت کند/اگر پیونگ یانگ در توافق با آمریکا ناکام بماند، پایانی شبیه به لیبی برایش رقم می‌خورد

پس از آنکه کره شمالی احتمال برگزاری نشست ماه آتی میان رهبر این کشور با رئیس جمهوری آمریکا را زیر سوال برد، مایک پنس گفت که ترامپ هم تمایلی ندارد در این نشست شرکت کند.


پس از آنکه کره شمالی احتمال برگزاری نشست ماه آتی میان رهبر این کشور با رئیس جمهوری آمریکا را زیر سوال برد، مایک پنس گفت که ترامپ هم تمایلی ندارد در این نشست شرکت کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به شبکه خبری فاکس نیوز گفت که کره شمالی نباید به دنبال امتیاز گرفتن از آمریکا برای اجرای وعده‌هایش باشد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وی ادامه داد: این اشتباه بزرگی از سوی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است اگرکه فکر کند می‌تواند با ترامپ بازی کند.

معاون ترامپ هشدار داد که اگر کره شمالی در توافق اتمی با آمریکا ناکام بماند، پایانی شبیه به لیبی برایش رقم می‌خورد.

وی ادامه صحبت‌هایش گفت:‌ اخیرا صحبت‌هایی درباره مدل لیبی برای کره شمالی مطرح شد و می دانید که رئیس جمهوری کاملا مشخص گفته که اگر رهبر کره شمالی توافقی با آمریکا نداشته باشد،‌ این مدل اجرا می‌شود.

مایک پنس در پاسخ به این سوال که آیا این را می توان یک تهدید قلمداد کرد، گفت: خوب، فکر می‌کنم این بیشتر یک حقیقت است.

اظهارات جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ مبنی براینکه دولت واشنگتن به دنبال اجرای مدل لیبی برای کره شمالی است،‌ باعث نگرانی در پیونگ یانگ شده است.

یکی از مقام های کره شمالی گفت که اظهارات بولتون نشان دهنده اقدامی شوم برای به مخاطره انداختن دولت پیونگ یانگ است.

معمر قذافی، رهبر لیبی قبول کرده بود در ازای لغو تحریم‌ها در اوایل سال های 2000 برنامه اتمی خود را متوقف کند اما سالها پس از این اقدام حکومتش را برانداختند و در نهایت کشته شد.

مایک پنس همچنین در مصاحبه خود با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که آمریکا با ریاست جمهوری ترامپ رژیم کره شمالی را که دارای تسلیحات اتمی و موشک های بالستیک است، تحمل نمی‌کند چون اینها تهدیدی علیه آمریکا و متحدانش است.

پنس گفت: حقیقت این است که امیدواریم راه حلی صلح آمیز به دست آید. رئیس جمهوری همچنان آماده مذاکره است.

این صحبت ها از سوی مقام های ارشد دولت آمریکا در حالی مطرح شده که رهبران ایالات متحده و کره شمالی قرار است در 12 ژوئن سال جاری میلادی در سنگاپور دیدار کنند.