کد خبر: ۲۱۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۲۸

اصغر فرهادی مسترکلاس برگزار می‌کند

اصغر فرهادی به عنوان یکی از فیلمسازان برجسته‌ی بین‌الملل یکی از برگزارکنندگان مستر کلاس در جشنواره کشور پرتغال خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ جشنواره بین‌المللی فیلم "کارگردانان جدید، فیلم‌های جدید" که در شهر "اسپینیو" برگزار می‌شود، طبق سنت هر ساله در بخشی موازی با جشنواره با عنوان "Training Ground" از سینماگران برجسته حال حاضر سینمای جهان برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی و مسترکلاس دعوت به عمل می‌آورد و امسال اصغر فرهادی کارگردان برنده اسکار ایرانی یکی از میهمانان ویژه این رویداد سینمایی خواهد بود.

فرهادی که تاکنون نامزد ۱۰۰ جایزه سینمایی بوده و بیش از ۶۰ جایزه داخلی وخارجی در کارنامه سینمایی او دیده می‌شود و اخیرا با فیلم جدیدش «همه می‌دانند» هفتادویکمین جشنواره فیلم کن را افتتاح کرده است، سرشناس‌ترین سینماگری است که امسال در این رویداد سینمایی-آموزشی مسترکلاس برگزار می‌کند.

از دیگر اساتید حاضر در این رویداد می‌توان به «کریستوفر همپتون» فیلمنامه‌نویس برنده اسکار بریتانیایی، «استفن واربک» آهنگساز برنده اسکار، «استفن الیوت» کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده استرالیایی، «والریو بونل» تدوینگر ایتالیایی و فعال هالیوود، «گابریلا کریستیانی» کارگردان و تهیه کننده ایتالیایی برنده اسکار، «آنجلا آلن» فیلمنامه‌نویس و بازیگر انگلیسی، «دیوید سیدلر» برنده جایزه اسکار و بفتای بهترین فیلمنامه اقتباسی، «رومن کاپولا» کارگردان و فیمنامه نویس آمریکایی و «ادی جوزف» صدابردار بریتانیایی اشاره کرد.

بخش "Training Ground" جشنواره فیلم "کارگردانان جدید، فیلم‌های جدید" از تاریخ ۱۹ تا ۲۴ ژوئن (۲۹ خرداد تا سوم تیر) در شهر اسپینیو کشور پرتغال برگزار می‌شود.