کد خبر: ۲۱۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۲

کاربران آیفون از گوگل شکایت کردند

تعداد زیادی از کاربران گوشی آیفون در انگلیس به علت جمع آوری اطلاعات خصوصی خود از طریق مرورگر سافاری توسط گوگل از این شرکت شکایت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در صورتی که این شکایت به نتیجه برسد گوگل به پرداخت غرامت بی سابقه ۴.۲۹ میلیارد دلاری محکوم خواهد شد.

شاکیان گوگل در انگلیس پیکاری به نام «گوگل تو به ما بدهکاری» به راه انداخته اند و حالا تعداد آنها به ۴.۴ میلیون نفر رسیده است. این افراد با مراجعه به دادگاه های مختلف شکایات خود از گوگل را به علت نقض حریم شخصی و جمع آوری بدون اجازه اطلاعات کاربران تقدیم دادگاه کرده اند.

آنان می گویند شرکت آلفابت که هم اکنون مالکیت گوگل را در اختیار دارد، به طور غیرقانونی اطلاعات شخصی کاربران مرورگر سافاری را با دورزدن تنظیمات پیش فرض گوشی آیفون جمع آوری کرده است.

بر اساس برآوردهای انجام شده گوگل باید به هر شاکی ۷۵۰ پوند جریمه پرداخت کند. البته گوگل در واکنش به این شکایت اتهامات واردشده را رد کرده و از رویه های خود دفاع کرده است.

پیش از این در سال ۲۰۱۵ اپل به کاربران آیفون و آی پد امکان داده بود تا نرم افزارهای بلوکه کننده آگهی را بر روی گوشی ها و تبلت های خود نصب کنند تا جلوی نقض حریم شخصیشان را بگیرند. اما ظاهرا این رویه هم جلوی حریم شکنی های گوگل را نگرفته است.