کد خبر: ۲۱۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۱

سامسونگ تا سال 2020 همه محصولات خود را با تکنولوژی AI تولید خواهد کرد

امروزه اغلب شرکت‌ها در رقابت برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی در ساخت محصولات هستند. سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در تلاش است که تا سال 2020 همه محصولات خود را به تکنولوژی AI مجهز سازد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ جای تعجب نیست وقتی از شرکت‌هایی که با تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) سروکار دارند و در محصولات خود از آن استفاده می‌کنند را نام می بریم، نام سامسونگ را نیز در این میان ببینیم. این شرکت در گزارشی از وال استریت ژورنال (از طریق CNET) اعلام کرده است که قرار است در همه محصولات خود از تکنولوژی AI استفاده کند.

کیم هیون سوک، مدیر بخش فروش سامسونگ اعلام کرده است که انتظار دارد تا سال 2020 در همه محصولات این شرکت از تکنولوژی AI استفاده شود. این شخص همچنین بیان کرد که سامسونگ در حال تشکیل یک تیم بزرگ از مهندسین هوش مصنوعی (AI) است و در این میان برخی از کارمندان نیز منتقل و جابه جا می‌شوند.

نکته قابل توجه این است که به نظر می رسد آقای کیم این طور فکر می کند که اگر همه محصولات یا حداقل اکثر آنها با تکنولوژی AI ساخته شوند احتمالا نیاز برای داشتن اسپیکرهای هوشمند، اهمیت کمتری پیدا می‌کند. در واقع اسپیکرهای هوشمند یکی از راههای اصلی برای برقراری ارتباط کاربر با AI جهت کنترل دیگر لوازم هوشمند موجود در خانه است.

می دانیم که سامسونگ در این زمینه تلاش کرده و پلتفرم بیکسبی (Bixby) را ساخته است که متاسفانه در میان رقیبان قدرتمندی چون الکسا، دستیار گوگل و سیری نتوانسته به خوبی ظاهر شود اما همانطور که قبلا اشاره شد سامسونگ در حال برنامه ریزی برای بیکسبی (Bixby 2.0) است که برای اولین بار در گلکسی نوت 9 به کار گرفته می‌شود و بنابراین احتمالا شاهد پیشرفت‌های بزرگی از این شرکت در این زمینه باشیم.