کد خبر: ۲۱۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۴

فرار سه بیمار مبتلا به «ابولا» از قرنطینه

دکتران بدون مرز در کنگو از فرار سه بیمار ابولایی از قرنطینه بیمارستان خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مقامات بهداشتی کنگو به دنبال گسترش بیماری ابولا در یک منطقه شهری و بدتر شدن شرایط، نسبت به شیوع مرگبار این بیماری ابراز نگرانی کردند.

براساس گزارش «ساینس آلرت»، روز چهارشنبه هیات پزشکان بدون مرز در شهر «مبانداکا» کنگو اعلام کردند که سه بیمار مبتلا به ابولا از بخش ایزوله بیمارستان فرار کردند و وارد جمعیت عمومی شدند.

یکی از اعضای دکتران بدون مرز در بیانیه‌ای گفت: در هر سه مورد، کارکنان بیمارستان برای متقاعد کردن بیماران و خانواده‌هایشان به ماندن در بیمارستان و ادامه درمانشان تمام تلاش خود را کردند.

طبق گفته گروه امدادی؛ یکی از این بیماران روز یکشنبه فرار کرد و هنوز زنده است. دو نفر دیگر نیز دوشنبه شب فرار کردند که یکی از آنها در بیرون قرنطینه و دیگری پس از انتقال به بیمارستان جان باختند.

«یوجین کابامبی» سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در کنگو به رویترز گفت: خانواده دو بیمار فراری به آنها در فرار از بیمارستان کمک کردند و سپس آنها را به کلیسا بردند.

چالش جدید این است که بیمارانی که فرار می‌کنند ممکن است با افرادی در شهر تماس داشته باشند.

تا روز سه‌شنبه 58 مورد مشکوک به ابولا و 28 مورد مرگ تایید شده است که تعداد آنها می‌تواند به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

براساس این گزارش، شناختن افرادی که در معرض ابولا قرار دارند در اثربخشی واکسن جدید ابولا در کنگو بسیار مهم است.

گفتنی است؛ در این هفته سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که 628 مورد تماس با بیمار در کنگو اعلام شده است.