کد خبر: ۲۱۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۷

یک قاضی فدرال دونالد ترامپ را محکوم کرد / رئیس جمهور ایالات متحده حق ندارد کاربران توییتر را بلاک کند!

دونالد ترامپ از انجام بسیاری از فعالیت های نهی کننده نسبت به کاربران و به ویژه بلاک کردن آن ها در توییتر محروم شده است.این در حالی است که دونالد ترامپ فعالیت های گسترده ای در فضای مجازی و توییتر دارد و در نتیجه، صحبت های وی همیشه با موج گسترده ای از واکنش ها مواجه می شود.


رئیس جمهور ایالات متحده حق ندارد کاربران توییتر را از پیروی، قضاوت و یا پاسخگویی به حساب توییتر خود محروم کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از سی نت، دونالد ترامپ از انجام بسیاری از فعالیت های نهی کننده نسبت به کاربران و به ویژه بلاک کردن آن ها در توییتر محروم شده است.این در حالی است که دونالد ترامپ فعالیت های گسترده ای در فضای مجازی و توییتر دارد و در نتیجه، صحبت های وی همیشه با موج گسترده ای از واکنش ها مواجه می شود.

اما اکنون یک قاضی فدرال اعلام کرده که رئیس جمهورایالات متحده حق ندارد مانع از انتقادات کاربران از سیاست هایش شود و یا از پیگیری مطالبات آنان عصبانی باشد.

جالب است بدانید در ماه ژوئیه هفت کاربر توییتری  پس از آنکه رییس جمهور آن ها را به سبب انتقاد و سوء تفاهم متهم  و بلاک کرد، از وی شکایت کردند و گفتند او قوانین فدرال را نقض می کند.اکنون دادگاه ناحیه ای ایالات متحده حق را به این هفت نفر داده است و تصریح کرده  که یک مقام رسمی حق ندارد در پاسخ به دیدگاه های سیاسی که مردم ابراز کرده اند، حساب های توییتری را مسدود کند، حتی اگر این مقام رئیس جمهور ایالات متحده باشد.

بر اساس رای این دادگاه مسدود کردن بخش عمومی نظرات کاربران یا عدم اجازه برای تعامل با رئیس جمهور به مثابه نقض قانون فدرال در نظر گرفته شده و مصداقی از تبعیض خواهد بود.

پرونده مطرح شده  مربوط به استفاده رئیس جمهور از توییتر برای ایجاد بیانیه های پربار و اغلب بحث برانگیز در مورد سیاست های عمومی است. وی اغلب پس از این نوع توییت ها اقدام به محدود کردن توانایی کاربران برای مشاهده توییت های خود و اظهار نظر در مورد آنها می کند.

طرفداران حقوق دیجیتال این حکم را به عنوان یک پیروزی برای اولین قانون اصلاحیه در رسانه های اجتماعی تحسین کردند. دیوید گرین، مدیر بخش آزادی های مدنی در  بنیاد مرزهای الکترونیکی، در بیانیه ای گفت: "این پیشرفت، دموکراسی را به مردم نزدیک تر کرده است.  اولویت حقوق مردم برای دیدن این پیام ها و پاسخ دادن به آنها باید  محترم در نظر گرفته شود."