کد خبر: ۲۱۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۴۱

بازیگران مشهوری که هالیوود آنان را کنار گذاشت!

تاریخ سینما بازیگران محبوبی را به خود دیده که روزگاری طرفداران فراوانی در سینما داشتند و تهیه کنندگان برای همکاری با آنها در نوبت می ماندند! اما در سالهای بعد با ظهور بازیگران جدید، این ستارگان سینما کم کم از محبوبیت شان کاسته شد و به همان میزان، پیشنهادات سینمایی به آنها به حداقل ممکن رسید.


تاریخ سینما بازیگران محبوبی را به خود دیده که روزگاری طرفداران فراوانی در سینما داشتند و تهیه کنندگان برای همکاری با آنها در نوبت می ماندند! اما در سالهای بعد با ظهور بازیگران جدید، این ستارگان سینما کم کم از محبوبیت شان کاسته شد و به همان میزان، پیشنهادات سینمایی به آنها به حداقل ممکن رسید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اینبار در پنج برتر تصمیم گرفته ایم « 5 بازیگر مطرحی که هالیوود آنان را کنار گذاشت! » را معرفی نمائیم تا شما نیز با این بازیگران سابقاً محبوب در سینما آشنا شوید که روزگاری در سطح اول سینما می درخشیدند ما اکنون به حاشیه رانده شده اند. بدیهی است که در این لیست افرادی نظیر جان کیوزاک نیز می توانستند حضور داشته باشند اما محدودیت انتخاب مانع از درج نامشان شد.

5- برندن فریزر ( Brendan Fraser)

کسی فکر نمی کرد که ستاره سری فیلمهای « مومیایی » که نخستین قسمت آن در سال 1999 به موفقیت خیر کننده ای دست یافت و پس از آن چندین دنباله هم برای آن منتشر شد، در سالهای بعد رفته رفته جایگاه خود را به عنوان ستاره از دست دهد و هالیوود او را کنار بگذارد. البته دوران بازیگری فریزر پس از « مومیایی » تا چندین سال ادامه داشت و هالیوود تلاش کرد تا او را در حد یک ستاره سینما حفظ نماید اما عدم اقبال تماشاگر به فیلمهای این بازیگر، رفته رفته او را از کانون توجهات خارج نمود به حدی که امروز دیگر در سینما جایی برای او نیست و مدتهاست که به تلویزیون کوچ کرده و زمانی هم که به سینما باز می گردد، در آثاری حضور می یابد که اغلب تماشای آنان بر روی نسخه DVD هم بسیار مشکل است!

4- راب اشنایدر ( Rob Schneider)

اگر یک دهه پیش می خواستید فیلم کمدی نگاه کنید، امکان نداشت که با آثار راب اشنایدر مواجه نشوید یا کسی به شما تماشای آثار او را پیشنهاد ندهد! کمدینی که کار خود را از تلویزیون آغاز کرد و به همراه دوست صمیمی اش آدام سندلر، شروع موفقی هم در سینما داشت که نتیجه اش کمدی های پرفروشی از جمله « حیوان » بود. اما در سالهای اخیر اشنایدر بطور کامل از سطح اول هالیوود فاصله گرفته و با نقش های فرعی در آثار ضعیف مواجه می شود. البته باید پذیرفت که بهرحال قرار هم نبود که سبک کمدی که اشنایدر به مخاطب عرضه می کرد، همیشه ماندگار و محبوب باقی بماند!

3 - توبی مگوایر (Tobey Maguire)

مرد عنکبوتی سابق سینما به نظر می رسید که راه ستاره شدن را خیلی زود یاد گرفته و به راحتی خواهد توانست پس از سه گانه « مرد عنکبوتی » بازیگر پولسازی در هالیوود شود. اما درست پس از آنکه ساخت « مرد عنکبوتی 4 » که قرار بود سم ریمی فیلمنامه آن را بنویسد به طول انجامید و سن و سال مگوایر هم بالا رفت و در نهایت پروژه کنسل شد، اقبال مگوایر هم در سینما به پایان رسید.

مگوایر در سالهای اخیر بیش از آنکه بازیگری را دنبال نماید، به تهیه کنندگی روی آورده و آثاری نظیر « The 5th Wave » و « Pawn Sacrifice » را تهیه و تولید کرده که نتوانستند موفقیتی بدست آورند. بطور واضح مگوایر چند سالی است که از سینما کنار رفته و تهیه کنندگان امروز هالیوود هم علاقه ای به استفاده از او ندارند.

2- جیم کری (Jim Carrey)

جیم کری در دهه 90 میلادی یکی از موفق ترین کمدین های هالیوود بود که اکثر آثارش مانند « ماسک » و « احمق و احمق تر » با فروش بالایی در گیشه مواجه می شد. اما در سالهای اخیر و با ظهور کمدین های جدید در سینما، هالیوود جیم کری را تقریباً بطور کامل فراموش کرده است بطوریکه او در آثار فراموش شدنی نظیر « برت واندراستون شگفت انگیز » و « پنگوئن های آقای پاپر » به ایفای نقش می پردازد. البته زندگی شخصی جیم کری و مخصوصاً ماجرای خودکشی نامزد سابقش که خانواده اش، جیم کری را مسئول آن می دانستند نیز مزید بر علت شده تا تهیه کنندگان امروز سینما نیز از او روی گردان شوند بطوریکه قسمت جدید « احمق و احمق تر » هم نتواند او را از این وضعیت نجات دهد.

1- نیکلاس کیج (Nicolas Cage)

نیکلاس کیج یکی از موفق ترین بازیگران دهه 90 هالیوود بود. ستاره بی چون و چرایی که در آثار مطرحی از جمله « ترک لاس وگاس » و « تغییر چهره » خوش درخشیده بود و به نظر نمی رسید که بتوان به این زودی نقطه پایانی برای دوران حرفه ای او در نظر گرفت. اما پس از فیلم « اُردنگی » ، دوران ستاره بودن نیکلاس کیج نیز پایان یافت و او به سطح پائین تری از هالیوود منتقل شد. وضعیت نیکلاس کیج در چند سال اخیر به حدی حاد و غیرقابل باور بوده که به نظر می رسد او به هر نوع فیلمنامه ای که به دستش می رسد پاسخ مثبت می دهد بطوریکه در یک سال در نزدیک به 10 فیلم مختلف به ایفای نقش می پردازد که اغلب آنان کمتر فرصت اکران پیدا می کنند!

هالیوود نیکلاس کیج که روزگاری ستاره محبوبی بود را کنار گذاشت اما خودِ او کماکان اعتقاد دارد که یک ستاره سینماست و گواه او نیز کارنامه شلوغ اوست که در آن همه نوع فیلمی پیدا می شود که بسیار با سطح اول سینما فاصله دارند. کیجِ امروز، قابل مقایسه با سالهای دهه 90 نیست.