کد خبر: ۲۱۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۹۷
گفت وگوی پوتین و مکرون درباره برجام

مکرون: اطمینان داریم پاریس و مسکو می توانند درباره مسائل کلیدی همچون ایران، سوریه و اوکراین با یکدیگر همکاری کنند

رئیسان جمهوری روسیه و فرانسه در حاشیه همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ دیدار و درباره موضوع های بین المللی ازجمله برجام گفت وگو کردند


رئیسان جمهوری روسیه و فرانسه در حاشیه همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ دیدار و درباره موضوع های بین المللی ازجمله برجام گفت وگو کردند

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: دیدار پوتین و مکرون امروز در کاخ کنستانتینوف سن پترزبورگ برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در دستور کار سران دو کشور وضعیت برجام، مسائل سوریه و اوکراین قرار داشت اما دو طرف به تفصیل درباره موضوع های همکاری های دوجانبه گفت وگو کردند.

شبکه تلویزیونی روسیه24 بخش کوتاهی از این دیدار را نشان داد که سران دو کشور درباره موضوع های مختلف دوجانبه و بین المللی گفت وگو می کردند.

رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با پوتین گفت که اطمینان داریم پاریس و مسکو می توانند درباره مسائل کلیدی همچون ایران، سوریه و اوکراین با یکدیگر همکاری کنند.

وی افزود: امروز زمان آن فرا رسیده است که دو کشور که دارای موقعیت ویژه و عضو دائمی شورای امنیت هستند و روابط بسیار پایدار و تاریخی دارند با همکاری یکدیگر راه حل هایی برای مسائل مهم از جمله برجام پیدا کنند.

در دیدار روسای جمهوری روسیه و فرانسه موضوع های همکاری دوجانبه نیز مطرح و دو طرف در مورد این مسائل گفت وگو کردند.

رئیس جمهوری روسیه در این دیدار بر توسعه همکاری های مسکو و پاریس بویژه ضرورت افزایش همکاری های اقتصادی و بازرگانی تاکید کرد.

ترامپ روز 18 اردیبهشت - 8 مه خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در مخالفت با این اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق هسته ای تاکید کرد و انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه هم اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز در واکنش به اقدام ترامپ، اعلام کرد که تهران به همکاری های خود با پنج کشور باقیمانده در توافق هسته ای ادامه خواهد داد و چنانچه از منافع برجام منتفع نشود، نظام تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.