کد خبر: ۲۱۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۶

کره شمالی: «اون»، مشتاق دیدار با ترامپ است

کره شمالی در پاسخ به لغو دیدار رهبر این کشور با رئیس جمهوری آمریکا بیانیه‌ای صادر کرده و از به هم خوردن قرار ملاقات کیم جونگ اون و دونالد ترامپ ابراز "تاسف بسیار" کرده است. در این بیانیه ابراز امیدواری شده که دیدار رهبران دو کشور انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از بی بی سی: کره شمالی در پاسخ به لغو دیدار رهبر این کشور با رئیس جمهوری آمریکا بیانیه‌ای صادر کرده و از به هم خوردن قرار ملاقات کیم جونگ اون و دونالد ترامپ ابراز "تاسف بسیار" کرده است. در این بیانیه ابراز امیدواری شده که دیدار رهبران دو کشور انجام شود.

بیانیه کره شمالی به امضای یکی از مقام‌های ارشد در وزارت خارجه این کشور رسیده و برخلاف آنچه که بسیاری از ناظران انتظار داشتند لحن تندی ندارد.

به دنبال بالا گرفتن تنش لفظی بین کره شمالی و آمریکا، ترامپ در نامه‌ای به رهبر آن کشور اطلاع داد که قرار ملاقاتشان لغو شده است. این دو قرار بود دوازدهم ژوئن در سنگاپور دیدار کنند.

در بیانیه کره شمالی آمده است: "اعلام ناگهانی لغو دیدار برای ما غیرقابل انتظار بوده است. به نظر ما این اتفاق بسیار تاسف‌برانگیز است."

در ادامه این بیانیه آمده که کره شمالی بار دیگر علاقه خود به دیدار چهره‌ به چهره رهبران را در هر زمانی و به هر شکلی اعلام می‌کند "تا مشکلات حل شود."

در نامه رئیس جمهوری آمریکا هم آمده بود که دیدار لغو شده "فرصت از دست رفته‌ای بود".

آقای ترامپ دلیل لغو دیدار را این طور شرح داده بود: به دلیل "خشم فراوان و خصومت آشکار" کره شمالی با آمریکا.

رئیس جمهوری آمریکا در نامه خود نوشته بود که مشتاق دیدار کیم جونگ اون بوده اما مواضع اخیر کره شمالی چنین دیداری را بلاموضوع کرده است. او در ضمن از "وقت و صبوری و تلاش" رهبر کره شمالی تشکر کرده بود.

کره‌ای‌ها هم در بیانیه خود آورده‌اند که رهبرشان هم "گفته بود که دیدار با رئیس جمهوری ترامپ شروع خوبی خواهد بود و مشغول آماده شدن برای این دیدار بوده است."