کد خبر: ۲۱۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۱۹
علم‌الهدی:

برجام شکست خورده؛ دوباره یک برجام اروپایی روی آن سوار نکنیم/ نباید در مقابل یک «تکه کاغذ بی‌ارزش» ارز و دلار خود را ببازیم

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مذاکره برای برداشته شدن تحریم بود که برداشته نشد و لذا برجام شکست خورده و باید این را قبول کنیم و دوباره یک برجام اروپایی روی آن سوار نکنیم که این هم شکست بخورد.
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مذاکره برای برداشته شدن تحریم بود که برداشته نشد و لذا برجام شکست خورده و باید این را قبول کنیم و دوباره یک برجام اروپایی روی آن سوار نکنیم که این هم شکست بخورد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مذاکره برای برداشته شدن تحریم بود که برداشته نشد و لذا برجام شکست خورده و باید این را قبول کنیم و دوباره یک برجام اروپایی روی آن سوار نکنیم که این هم شکست بخورد.

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شیطان‌شناسی از نگاه قرآن بود، بحثی را در زمینه عملیات وسوسه شیطان مورد گفت وگو قرار دادیم و در آیات مبارکه 62 تا 65 سوره اسراء خداوند متعال برای عملیات وسوسه شیطان چهار نوع عملیات را مشخص کرده است.

به نوشته تسنیم، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: عملیات شیطان در زمینه وسوسه انسان متعدد است و در قرآن مورد تاکید قرار گرفته است، انسان‌ها به وسیله عوامل سواره و پیاده شیطان مورد محاصره قرار می‌‌گیرند و در مسیر خواسته شیطان قرار داده می‌شوند.

علم‌الهدی با اشاره به استخدام فرزندان و مشارکت در مال انسان دیگر عملیات وسوسه شیطان است افزود: عملیات دیگر شیطان وعده دروغ است. شیطان افرادی را که تحت اداره خود دارد به آنها وعده دروغ می‌دهد. شیطان همچنین در این حوزه برای انسان آرزوسازی انجام می‌دهد و آن تبدیل به یک آرزو برای انسان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به روز چهارم خرداد مصادف با روز دزفول به عنوان روز مقاومت و پایداری است تاکید کرد: امروز دارای موقعیت خاصی است، دیروز سالروز آزادی خرمشهر و امروز روز دزفول و فردا سالروز وفات جانگذار حضرت خدیجه کبری(س) است و ما در لفافه سه مناسبت و سه جریان قرار داریم.

وی گفت: امام راحل فرمودند خداوند خرمشهر را آزاد کرد که این جمله سه منظور دارد منظور اول این بود که نیروهای ما و قهرمان سازی ما، ما را مغرور نکند که این کار صرفا کار ما بوده است؛ جهت دومی که امام فرمودند به‌خاطر این بود که بعد از آزادی خرمشهر در همان روزها افراد مقداری مردد بودند و عنوان کردند از کجا معلوم لشگر بعثی عراق تجدید قوا نکرده و شهر را بگیرد؟ خدا خرمشهر را آزاد کرد یعنی این فتح قابل برگشت نیست و جهت سوم فرمایش امام این بود که این مسئله مزد مقاومت و مجاهدت شما بود.

خطیب جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه خرمشهر با دست خالی توسط مردم و مجاهدت حفظ شد و سپس شهر پس گرفته شد افزود: مزد آنها در این مقاومت و مجاهدت این بود که به این پیروزی نائل شده و خدا نیز این شهر را آزاد کرد.

وی بیان کرد: حضرت خدیجه(س) به عنوان نماد ایثارگر در راه اسلام، مقاومت بالایی داشتند و حتی تحلیل کردند وفات حضرت یک وفات شهادت گونه بوده زیرا شدائد زیادی را ایشان تحمل کردند.

علم‌الهدی افزود: مردم در دزفول ایستادند و شهر را حفظ کرده و آن را تخلیه نکردند و به عنوان یک نماد و نشانه مقاومت در دفاع مقدس جریان دزفول شکل گرفت و ماندگار شد. باید توجه کنیم که ما نیز از همان نسل و فرهنگ هستیم و ما همان مردم هستیم، آن روزی که این مقاومت شد وضعیت از امروز سخت‌تر بود اما امروز قوی‌تر هستیم و چرا مقاومت نکنیم؟

وی با اشاره به اینکه نباید در مقابل ضربه خوردن اقتصاد و یا یک تکه کاغذ بی‌ارزش ارز و دلار خود را ببازیم و مقاومت نکنیم گفت: مقام معظم رهبری فرمودند در مورد برجام دوقطبی و موافق و مخالف نکنید اما آنچه ما حساب می‌کنیم که آمریکا و اروپا در قضیه برجام با ما سر میز نشستند به‌خاطر چه بود؟ این به دلیل قدرت ما بود. همین اروپا و آمریکا در سال 85 و 86 اجازه راه‌اندازی سانتریفیوژ به ما ندادند و گفتند شما این فناوری را از ما نگرفتید و نباید آن را داشته باشید اما قدرت نیروهای علمی ما و توان بالای جوانان ما و آن روزی که در اجلاس استانبول نماینده ایران گفت حالا که شما با ما معامله درست نمی‌کنید خودمان اورانیوم را غنی‌سازی کرده، تمام نمایندگان قدرت‌های بزرگ شروع به خندیدن و مسخره کردند کردند.

علم‌الهدی ادامه داد: بعد از چند ماه اورانیوم غنی شده 20 درصد را ما به دنیا نشان دادیم، این اقتدار سبب شد که دنیا حاضر شود ما را به عنوان یک کشور هسته‌ای بشناسد و در این مورد با ما سر میز مذاکره بنشیند و این به دلیل کیفیت حرف زدن و وضعیت مذاکره نبود بلکه به دلیل قدرت و دانش ما بود که آنها به زانو درآمدند. رهبری فرمودند آدرس غلط در قضیه برجام به مردم ندهید، مذاکره برای برداشته شدن تحریم بود که برداشته نشد و لذا برجام شکست خورده و باید این را قبول کنیم و دوباره یک برجام اروپایی روی آن سوار نکنیم که این هم شکست بخورد پس آدرس غلط به مردم ندهید.

وی گفت: رئیس هیئت مذاکره کننده آمریکایی گفته آن روزی که مذاکره کردیم تضمین ندادیم که سر این قرارداد باقی بمانیم، آنها گفتند هیچ راهی برای روشن شدن این مطلب نیست، آنها همان روز هم تضمین ندادند و رئیس اتحادیه اروپایی هم امروز گفته ما تضمین نمی‌دهیم و آخر این مسئله نیز همین خواهد شد و حالا چرا این قدر باید دم از برجام اروپایی زد. مقام معظم رهبری فرمودند مسائل خودمان را با مسائلی که خارج از مملکت ماست گره نزنیم. ما امروز روی کره زمین تنها کشوری هستیم که ادعا داریم که غیر از خودمان برای ما هیچکس تصمیم نمی‌گیرد و حتی آمریکا نیز این خصوصیت را ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: وقتی یک چنین ادعایی را داریم چرا بیائیم با یک جریانی را حل مسائلمان را گره بزنیم که بعد آنها برای ما تصمیم بگیرند. تمام دستگاه اقتصادی ما، سرمایه‌داران و کارآفرینان ما نگاه کنند آیا برجام قبول شده یا خیر و آیا سر آن می‌ایستند یا خیر؟

علم الهدی افزود: شرکت توتال فرانسه که آمده تمام اطلاعات مخازن نفتی ما را به دست آورده و مخازن مشترک ما را با قطر و سایر کشورها تشخیص داده و می‌گوید آمریکا که راضی نیست من می‌روم و همه اطلاعات را نیز می‌برد. ما باید توجه به این نکته داشته باشیم که سرنوشت خود را با دیگران گره نزنیم. 40 سال در این انقلاب تجربه داریم که همه آن توطئه و فتنه آمریکایی بوده است. مگر 8 سال دفاع مقدس را چگونه پشت سر گذاشتیم. در این مملکت لوله توپ و خمپاره‌انداز نداشتیم اما آن را وسط دفاع مقدس ساختیم. این وضع ما بوده است اما امروز از موشک‌های ما آمریکا هراس دارد.

وی بیان کرد: برجام آمریکایی را دنبال کردید و این شد برجام اروپایی نیز بدون رهنمود رهبری دنبال شود همین خواهد شد. خودمان را با دشمن مشترک نکنیم که دشمن برای ما تصمیم‌گیری کند.