کد خبر: ۲۱۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۱۸
امامی کاشانی:

اختلافات را کنار بگذاریم/ باید برای امور مردم راه حل پیدا کرد

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: باید به جوانان کشور تکیه کرد و برای امور مردم مثل اشتغال، ازدواج و سرمایه‌گذاری راه‌حل پیدا کرد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: باید به جوانان کشور تکیه کرد و برای امور مردم مثل اشتغال، ازدواج و سرمایه‌گذاری راه‌حل پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، اظهار کرد: رهبر انقلاب با مسئولان کشور صحبت‌هایی داشتند که همه ما آنها را از طریق صداوسیما شنیده‌ایم. بنده می‌خواهم به چند نکته از نکات آقا اشاره کنم؛ در این راستا آیات 113 تا 120 سوره مبارکه آل عمران را انتخاب کردم؛ این آیه می‌گوید ای کسانی که ایمان آورده‌اید به دشمنان اعتماد و تکیه نکنید، بیگانگان می‌خواهند همواره امت اسلام خبال باشند، آدم‌های بدون غیرت بدون توجه به استقلال و انسانیت یعنی خبال.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد کشوری بی‌آب با جوانانی معتاد و عقب افتاده داشته باشیم. حاکمان سعودی و حاکمان دیگر امروز این‌چنین هستند. قرآن می‌فرماید آنان می‌خواهند همیشه مسلمانان مشکل داشته باشند. گه‌گاه از زبان‌شان حرف‌هایی بیرون می‌آید اما در دل‌شان دشمنی می‌کنند. خداوند می‌گوید دشمن چنین است، دشمن را بشناسید.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: خداوند در این آیات می‌گوید دشمن از شما عصبانی است. دیدید که این رییس‌جمهور آمریکا چگونه با عصبانیت از برجام صحبت می‌کرد. خدای متعال همین جا به ترامپ و وزیر خارجه‌اش می‌گوید با غیظی که دارید بمیرید.

موحدی کرمانی سپس خاطرنشان کرد: خداوند می‌گوید صبر و استقامت کنید در چنین شرایطی، به جای آنان به خودتان تکیه کنید، این‌چنین است که دشمن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

وی سپس افزود: باید دشمن را بشناسیم و از تجربه‌های گذشته درس بگیریم. باید به جوانان کشور تکیه کرد و برای امور مردم مثل اشتغال، ازدواج و سرمایه‌گذاری راه‌حل پیدا کرد. رهبری در این خصوص به اصل 44 اشاره می‌کنند، ‌این اصل به حمایت از بخش خصوصی تاکید می‌کند. دولت در اینجا یعنی قوه مجریه، قوه قضاییه و قوه مقننه باید به این اصول توجه کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: روزگار، روزگار کار و فکر است. باید به کشور نگاه کرد و چشم‌مان را به دنیا باز کنیم. دشمن نمی‌خواهد رشد و اوج ما را ببیند.

وی با اشاره به اظهارات ضد ایرانی وزیر امور خارجه آمریکا، ادامه داد: بحث آن‌ها بحث موشک نیست، بحث اسلام است. آنان عربستان و برخی کشورهای عربی را دوست دارند که حاکمان‌شان این‌چنین هستند. حالا بیایید فرض کنیم ایران آمد و تمام سلاح‌هایش را کنار گذاشت و تنها دفاع را مثل فلسطین بر سنگ پرتاب کردن قرار داد، آیا باز ولمان‌ می‌کنند؟ برای همین است که می‌گویم بحث آنها، بحث دین، ‌اسلام و عقل است.

موحدی کرمانی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ انتظار و توجه به امید، گفت: انتظار، امید می‌آورد. باید انسجام و وحدت کلمه داشته باشیم؛ انسجام و وحدت کلمه کلید پیروزی است. اختلافات را کنار بگذاریم، اگر حب به خدا زیاد شد، حب به تفرقه از بین می‌رود. حب به خدا،‌ حب به کشور می‌آورد. امیدوارم همه ما زیر سایه ولی فقیه باشیم.

امام جمعه موقت تهران در خطبه عبادی این هفته نماز جمعه در ارتباط با اصول روزه و روزه‌داری مواردی را ذکر کرد و یادآور شد که روزه عبادتی برای خداوند است.

وی همچنین گفت: رعایت حقوق مردم، خانواده، فروشنده و خریدار امری است که حب به خدا ایجاد می‌کند. اگر کسی حب به خدا داشته باشد برای اینکه دلار گران شد جنس داخلی را گران نمی‌کند.