کد خبر: ۲۱۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۶۷

مصر یوتیوب را یک ماه فیلتر می کند

مصر قصد دارد که پتلفرم پخش ویدیوی‌ یوتیوب را به مدت یک ماه فیلتر کند. دادگاه عالی این کشور چندی پیش با دادن یک حکم قانونی قطعی، اعلام کرد که قصد دارد این سرویس را به مدت یک ماه فیلتر کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بدین ترتیب کاربران کشور مصر یوتیوب را دیگر در دسترسشان نخواهند داشت و یک ماه نمی توانند ویدیویی در این سایت مشاهده کنند.

مصر یوتیوب را به علت پخش یک ویدیوی ضد اسلامی در سال ۲۰۱۲ فیلتر خواهد کرد
داستان از این قرار است که در سال ۲۰۱۲، یک ویدیوی ضد اسلامی در این پلتفرم پخش شد که نارضایتی مسئولین مسلمان کشور مصر را برانگیخت. از نظر آنها، فیلم کوتاه یاد شده پیامبر اسلام را به شکلی نادرست به نمایش گذاشته بود. این مسئله موجب شد که سال ۲۰۱۳ میلادی، یک پرونده در دادگاه مصری برای فیلتر یوتیوب تشکیل شود و دولت از دادگاه عالی این کشور درخواست کند تا یوتیوب را مسدود سازد. این دادخواست مدت‌ها خاک خورد تا بالاخره پس از تقریباً ۵ سال، دادگاه یک حکم قطعی برای آن صادر کند.

حال به نظر می‌رسد حکم دادگاه این کشور قطعی است و قرار نیست به هیچ شکلی لغو گردد. بنابراین به نظر می رسد کابران مصری در آینده‌ای نه چندان دور مجبور خواهند شد یک ماه، از دسترسی به یوتیوب محروم شوند.

البته باید درنظر داشت که این مسدودیت و مجازات دیگر رنگ و دلیل خود را از دست داده چرا که ۶ سال از پخش آن ویدیو‌ی ضد اسلامی گذشته و از آن زمان به بعد، پلتفرم یوتیوب سعی کرده تغییراتی زیادی در خود ایجاد کند و از پخش شدن محتواهایی زننده و توهین آمیز بپرهیزد.

فیلترینگ یوتیوب در مصر اکنون بیشتر به یک مجازات نمادین تبدیل شده تا آنکه عکس العملی به محتوای پخش شده در آن باشد چراکه این پلتفرم اکنون راه خود را تغییر داده و دیگر به این حرکات سمبولیک نیازی نیست. با تمام این تفاسیر در آینده‌ای نزدیک، مصر یوتیوب را یک ماه فیلتر می کند و کاربران این کشور به ساکنین کشور‌های محروم از یوتیوب اضافه خواهند شد.