کد خبر: ۲۱۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۵

کارخانه: تیم ملی والیبال به شوک نیاز دارد/ نمره ضعیفی گرفتیم

کارشناس والیبال با اشاره به عملکرد ضعیف تیم ایران در هفته‌ اول لیگ‌ ملت‌های والیبال، گفت: تیم ما از نظر روحی – روانی، جسمی – فنی عملکرد بسیار ضعیفی در هفته‌ اول داشت و تیم شادابی نبود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مصطفی کارخانه در ارزیابی از وضعیت تیم‌ ‌ملی والیبال ایران در هفته‌ نخست لیگ‌ ملت‌های والیبال، اظهار کرد: در هفته‌ اول تیم‌ ‌ملی والیبال ایران شروع خوبی نداشت و با آمادگی 100 درصدی در این بازی‌ها حاضر نشده بود. البته این را نیز باید بگویم که ما از بازیکنان خوبی همچون معنوی نژاد به دلیل آسیب‌دیدگی در هفته‌ اول برخوردار نبودیم و  میلاد عبادی پور نیز در ‌دقایق پایانی بازی به تیم ‌اضافه شد. من معتقدم ما به دلیل باختی که در بازی اول برابر فرانسه داشتیم شروع خوبی در لیگ‌ ملت‌های والیبال نداشتیم و همین عامل سبب شد تا در پایان نیز بازی را با باخت به اتمام برسانیم.

وی گفت‌: ما اگر می‌توانستیم ژاپن را شکست دهیم، بدون شک می‌توانستیم در هفته‌ دوم بهتر ظاهر شویم. در این بازی‌ها انسجامی که تیم‌های فرانسه و ژاپن داشتند تیم ما از این انسجام برخوردار نبود و بازیکنان به نظر خسته می رسیدند. حتی از شادابی لازم در این بازی بهره مند نبودند. ما در بازی برابر ژاپن شاهد بودیم زمانی که یک امتیاز کسب می‌کردند به حدی خوشحال بودند که انگار لیگ جهانی را فتح کرده‌اند. ما خیلی بی تفاوت و بی انگیزه در سه بازی گذشته ظاهر شدیم.

کارخانه خاطر نشان کرد: ما تیم ژاپن را دست کم گرفتیم و روحیه جنگندگی در برابر این تیم نداشتیم، در حالی که تیم ژاپن با تمام قدرت و روحیه جنگندگی در برابر بازیکنان ما بازی می‌کردند و همین عامل رمز موفقیت آنها برای برد برابر تیم‌ ‌ملی والیبال ایران بود. اگر بازیکنان ما ژاپن را جدی می گرفتند شاید الان با روحیه بهتری خود را برای هفته‌ دوم لیگ که در آرژانتین برگزار خواهد شد آماده می‌کردند.

او ادامه‌ داد: بازیکنان ما باید از نظر فنی، روحی – روانی و انگیزشی خود را برای بازی‌های هفته‌ دوم آماده کنند. از نظر جسمانی نمی‌توان کاری انجام داد اما  کادر فنی باید از نظر روانی برای هفته‌ دوم بازی‌ها روی تیم کار کند تا تیم با روحیه بهتر و شاداب‌تری بازی‌های هفته‌ دوم را آغاز کند. ضمن این که معتقدم تیم ما از انسجام لازم برخوردار نبود و ما شاهد ارائه یک بازی گروهی از تیم‌ ‌ملی والیبال نبودیم.

این کارشناس والیبال در ادامه‌ اظهار کرد: در شرایط کنونی به نظر می‌رسد باید یک شوک به تیم وارد شود تا تیم والیبال بتواند در هفته‌ دوم میزان خطای خود را کاهش دهد. در سه بازی گذشته تیم ایران از هر لحاظ عملکرد ضعیفی داشت و نمره خوبی را به خود اختصاص نداد. ما باید همانند سال‌های گذشته برابر تیم‌های قدرتمند دنیا پر اشتها بازی کنیم. بازیکنان ما در این سه بازی نشان دادند که برای برد خود را به آب و آتش نمی زدند و خیلی بی تفاوت در این بازی‌ها ظاهر شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تصور نمی کنید در شرایط فعلی تیم نیاز به جوانگرایی دارد یا خیر؟ بیان‌ کرد:در حال‌ حاضر شش بازیکن جدید به ترکیب تیم‌ ‌ملی ‌اضافه شده و دیگر  نیاز به جوانگرایی نیست. تیم ما در شرایط فعلی فقط نیاز به آمادگی روانی دارد تا بتوانند انتظارات مردم را همانند گذاشته بالا ببرند. مردم ما همانند سال‌های گذشته انتظار یک بازی خوب از تیم‌ ‌ملی والیبال دارند. باید تیم‌ ‌ملی والیبال بدبینی مردم را نسبت به این تیم از بین ببرند تا باز هم والیبال یکی از پر بیننده‌ترین مسابقات در نظر گرفته شود.

کارخانه در پایان افزود: کادر فنی باید ایرادات فنی تیم را در سه بازی گذشته مورد ارزیابی قرار دهند و سپس راهی برای درمان بهتر بازی کردن بازیکنان در هفته‌ دوم پیدا کنند. تیم ما در حال‌ حاضر نیاز دارد تا بتواند از نظر روانی در شرایط بسیار خوبی قرار بگیرد تا باز هم بتوانند برتری خود را به اثبات برسانند.