کد خبر: ۲۱۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۷۵

انتقاد از محبوب ترین برنامه آیفون در جهان به علت مشکلات حریم شخصی

برنامه چینی تیک توک که محبوب ترین برنامه گوشی های آیفون در سراسر جهان محسوب شده و میلیون‌ها نفر کاربر دارد، از سوی متخصصان امنیت سایبری به طور گسترده مورد انتقاد است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ علت این انتقادها آن است که این برنامه تنظیمات حریم شخصی مناسبی ندارد و صدها کودک کم سن وسال نه ساله در هنگ کنگ از آن برای گپ و گفتگو با دیگران استفاده کرده اند.

این افراد با توجه به تجربه و اطلاعات کم می توانند به راحتی مورد سواستفاده قرار بگیرند و بسیاری از نرم افزارهای پیام رسان اجازه ثبت و نام افراد کم سن وسال را به همین علت نمی دهند.

تیک توک یک شرکت فناوری پیشرو با ارزشی بالغ بر 20 میلیارد دلار است که رقابت نزدیکی با فیس بوک و اینستگرام دارد. نرم افزار دیگری که توسط طراحان تیک توک تولید شده، Musical.ly نام دارد که آن هم در استرالیا و آمریکا به علت عدم حفاظت از کاربران کم سن و سال در برابر مزاحمت های فضای مجازی نگرانی های جدی به وجود آورده است.

علیرغم همه این نگرانی ها شرکت سازنده به این مساله توجه جدی نشان نداده است و احتمال می رود در آینده برخوردهای قضایی با سازندگان نرم افزارهای یادشده به عمل آید.