کد خبر: ۲۱۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۰۱

کشف فسیل ۹۹ میلیون ساله یک کنه +عکس

محققان می‌گویند می‌توان با بررسی این فسیل اطلاعات بسیار ارزشمندی را در مورد نحوه تکامل عنکبوت‌ها از ۹۹ میلیون سال قبل تا به امروز به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از تک تایمز: محققان می‌گویند می توان با بررسی این فسیل اطلاعات بسیار ارزشمندی را در مورد نحوه تکامل عنکبوت ها از 99 میلیون سال قبل تا به امروز به دست آورد.



محققان می‌گویند می توان با بررسی این فسیل اطلاعات بسیار ارزشمندی را در مورد نحوه تکامل عنکبوت ها از 99 میلیون سال قبل تا به امروز به دست آورد.

پژوهشگران آلمانی می گویند کنه و تار عنکبوتی که وی در آن گیر کرده بود از 99 میلیون سال قبل در درون صمغ یک درخت فسیل شده و از آن زمان تا به حال دست نخورده باقی مانده اند.

کنه یادشده مربوط به دوره کرتاسه است. طی این دوره کنه ها به طور عادی در گیاهان و بوته ها مخفی شده و امیدوار بودند تا با چنگ زدن به بدن دایناسورهای عبوری از خون بدنشان تغذیه کنند. اما به دلایل نامعلومی این کنه در یک تار عنکبوت گرفتار شده و سپس در درون صمغ یک درخت فسیل شد.

فسیل یادشده در جنگل های کشور میانمار کشف شده و دانشمندان آلمانی پس از خریداری تا به امروز در حال تحقیق در مورد آن هستند.