کد خبر: ۲۱۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۰

میزبانی ۱۸۰۰ امامزاده از مردم در شب‌های قدر

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف از برگزاری برنامه‌های لیالی قدر در بیش از یک هزار و ۸۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حجت‌الاسلام سید محمدکاظم موسوی متقی درباره برنامه‌های ویژه شبهای قدر در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان کشور اظهار کرد: برنامه‌های لیالی قدر در بیش از یک هزار و 800 امامزاده کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در جوار امامزادگان کشور تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه بویژه برای نسل جوان است، تصریح کرد: هر ساله مردم مومن و روزه‌دار ایران اسلامی در ایام لیالی قدر، مراسم احیاء این شبهای عزیز را با حضور گسترده در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف درباره برنامه‌های امامزادگان در شبهای قدر گفت: مراسم لیالی قدر در امامزادگان همراه با برنامه‌های متنوعی از جمله قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، مناجات و دعاهای وارده در شب قدر و دعای پرفیض جوشن کبیر از ساعت 23 الی 3 بامداد برگزار می‌شود.

موسوی متقی افزود: هر ساله مردم ولایتمدار ایران اسلامی با حضور گسترده خود در این شب‌ها، ایمان محکم خود را نسبت به پروردگار متعال نمایان کرده و با حضور باشکوه خود در این اماکن، تصویری معنوی برای جهانیان به نمایش می‌گذارند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ حضور مردمی در اجتماع به اندازه‌ شبهای قدر گسترده نبوده و این ایام برای مسلمانان بسیار ویژه است چراکه در این شب‌های با عظمت آیات نورانی قرآن نازل شده و مقدرات انسان در یک سال آینده رقم می‌خورد.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف ضمن گرامیداشت یاد و نام رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) یادآور شد: با وجود گذشت 29 سال از رحلت حضرت امام خمینی (ره) و پنجاه و پنج سال از قیام خونین 15 خرداد 42 هنوز نام و یاد و اندیشه‌های آن مقتدای دوران بر تارک جهان می‌درخشد.