کد خبر: ۲۱۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۶

مهمترین ویژگی امام خمینی (ره) چه بود؟

یک نماینده پیشین مجلس گفت: مهم‌ترین ویژگی امام خمینی(ره) که امروز لازم است تا مسئولین از آن درس بگیرند، تربیت نیروهای کارآمدی بود که در دوران انقلاب و پس از آن به یاری امام آمدند و امروز انقلاب را تا 40 سالگی پیش آوردند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ جعفر قادری نماینده پیشین شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ، اظهار کرد: این موضوع مطرح است که چه اتفاقی افتاد تا انقلاب پس از امام ادامه پیدا کرد اما پیش از پاسخ دادن به این سوال باید دید که دشمنان انقلاب حتی فکر نمی‌کردند که این حرکت در زمان حیات خود امام نیز به نتیجه برسد و ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: ویژگی‌هایی همچون سیاست‌ورزی، تقوا، ظرافت و متانت در کنار وارستگی‌های روحی و دانایی‌های علمی امام باعث شد که انقلاب اسلامی هم در زمان حیات ایشان و هم بعد از رحلت‌شان از گزند دشمنان محفوظ بماند و در سطح منطقه و بین‌المللی حرف جمهوری اسلامی را به کرسی بنشاند.

این فعال سیاسی افزود: یکی از ویژگی‌های مهم حضرت امام از پیش از زمان تبعیدشان، تربیت نیروهای مومن و انقلابی و در عین حال کارآمد و پرتلاش بود. لازم است که مسئولین کشور امروزه از این ویژگی اخلاقی امام برای تربیت نیروهای بااخلاق و کارآمد استفاده کنند.

وی یادآور شد: همین نیروهای کارآمد بودند که در زمان انقلاب به یاری امام آمدند و بعد از رحلت ایشان انقلاب را تا 40 سالگی که امروز است پیش بردند.

قادری با اشاره به کارشکنی‌های دشمنان نظام همچون منافقین به برنامه‌های آنان برای حذف فیزیکی نیروهای انقلابی و یاران امام اشاره کرد و در بخش دیگری از این گفت‌وگو یادآور شد: حذف چهره‌هایی همچون شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید دستغیب که وزنه‌های انقلاب اسلامی بودند تاثیر زیادی بر انقلاب گذاشت اما امام همچنان با تربیت نیروها تلاش کردند تا جای آنها را برای مردم و نظام پر کنند یعنی امام توانست این حربه دشمنان را نیز از بین ببرد.

این نماینده سابق مجلس، گفت: در ادامه راه و اندیشه امام، بنیانگذار انقلاب جوری توانست آرمان‌های انقلاب را به منصه ظهور برساند که سایرین هم به سرعت تصدی امور را با راهنمایی‌های ایشان در دست بگیرند. در راس تمام این افراد، مقام معظم رهبری بودند که بعد از امام، انقلاب اسلامی را هدایت و رهبری کردند.

وی در پایان گفت: رسیدن انقلاب به چهل سالگی آن هم پس از رحلت حضرت امام به جز رهبری مقام معظم نیازمند حمایت مردم از نظام بود که این اتفاق رخ داد. مردم هزینه‌های جانی و معنوی سنگینی برای انقلاب پرداخت کردند اما به خوبی درک کردند که باید از رهبری‌های مقام معظم رهبری بعد از امام خمینی تبعیت کنند. نقش علما و سایر چهره‌های سیاسی را در این میان نباید نادیده گرفت.
*ایسنا