کد خبر: ۲۱۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۱۵

ادعای الجبیر درباره نشست مکه

وزیر خارجه عربستان نشست چهارجانبه مکه درباره اردن را تاکیدی بر تلاش کشورش برای حفظ و برقراری ثبات در کشورهای عربی دانست.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان گفت، ابتکار عمل سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور در حمایت از اردن از طریق برگزاری نشستی چهارجانبه در مکه نشان‌دهنده تلاش ریاض برای برقراری ثبات در کشورهای عربی است.

قرار است این نشست امروز (یکشنبه) در مکه مکرمه تشکیل شود.

بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی در اردن و سیاست‌های اقتصادی دولت در هفته‌های گذشته باعث تظاهرات مردمی و آشوب در این کشور شده است. تظاهرات فعلا با برکناری نخست وزیر و وعده دولت جدید برای مهار قیمت‌ها فروکش کرده است.

الجبیر در توئیتر خود نوشت: ابتکار عمل سلمان بن عبدالعزیز در حمایت از اردن و برقراری تماس با رهبران کشورهای امارات و کویت برای برگزاری نشستی در حمایت از اردن در مکه به منظور عبور این کشور از بحران موجود نشان می‌دهد، عربستان سعی دارد کشورهای عربی از ثبات و توسعه بهره‌مند باشند.

وی نوشت، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر هم از اهتمام پادشاه عربستان به برگزاری نشستی برای بررسی راه‌های حمایت از اردن و تلاش‌های وی برای تحکیم همبستگی عربی و حمایت از مواضع عربی در همه سطوح قدردانی کرده است.

در این راستا، عبدالله دوم، پادشاه اردن نیز از ابتکار عمل عربستان برای برگزاری نشست مکه قدردانی کرد.
*ایسنا