کد خبر: ۲۱۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۱

وجود ۲۲ هزار کسب‌ و‌ کار اینترنتی فعال در کشور

به گزارش سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی، اکنون ۳۲ هزار کسب و کار اینترنتی فعال در کشور وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این روزها فضای خرید اینترنتی و استفاده از سرویس‌های آنلاین به‌شدت در حال افزایش است؛ به گونه‌ای که حتی بسیاری از کاربرانی که پیش‌تر اعتماد و نظر مثبتی نسبت به استفاده از خدمات آنلاین و مبتنی بر اینترنت نداشتند، این روزها به کاربرد این سرویس‌ها روی آورده‌اند.

همین اعتماد و روی آوردن کاربران به سرویس‌ها و خدمات آنلاین باعث شد این نوع کسب و کار رشد کند و هر روز بیشتر شاهد افزایش تعداد این مدل فعالیت‌ در کشور باشیم. بر این اساس اکنون تعداد کسب‌وکارهای اینترنتی فعال در کشور به ۲۲ هزار رسیده است. رضا الفت نسب می‌گوید طی شش ماه گذشته به ۶۰۰ کسب و کار اینترنتی مجوز فعالیت داده شده است.

به گفته‌ی سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی، یک درصد مجموع حجم خرده‌فروشی‌ها در کشور به‌صورت آنلاین صورت می‌گیرد که این میزان در ترکیه ۳ درصد، چین ۱۳ تا ۱۵ درصد و آمریکا و انگلیس ۶ تا ۸ درصد است.

بر اساس گزارش الفت نسب، به ازای هر ۳۵ نفر یک واحد صنفی در کشور راه‌اندازی شده که ۷ برابر نورم جهانی است؛ البته برای توسعه کسب و کار اینترنتی در بدنه دولت مشکلاتی وجود دارد و اگر بنا است که به اشتغال مورد نظر در بستر اینترنت دست پیدا کنیم، لازمه‌ی آن حمایت از کسب و کارهای اینترنتی است.

در همین راستا محسن رضایی، کارشناس حوزه کسب و کار اینترنتی، معتقد است در آینده حاکمیت در کسب و کارهای اینترنتی کمرنگ می‌شود و این فعالیت‌ها در فضای مجازی پررنگ‌تر خواهد شد، البته با وجود اهمیت کسب و کار اینترنتی، متأسفانه راهبرد خاصی برای این قبیل کسب و کار در کشور وجود ندارد.