کد خبر: ۲۱۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۰۷

هواوی قصد دارد ۲۰۰ میلیون گوشی در سال ۲۰۱۸ بفروشد

هواوی در حال حاضر سومین برند محبوب تلفن هوشمند پس از سامسونگ و اپل به شمار می‌رود. در سال ۲۰۱۷، این کمپانی چینی موفق شد که ۱۵۳ میلیون تلفن هوشمند را به بازار جهانی عرضه کند. حال «یو چنگدانگ» مدیرعامل این شرکت در مراسم عرضه‌ی آنر پلی اعلام نمود که این کمپانی قصد دارد ۲۰۰ میلیون گوشی در سال ۲۰۱۸ به فروش برساند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اگر این اتفاق رخ دهد، هواوی موفق شده که میزان فروش جهانی خود را نسبت به سال گذشته، ۳۰ درصد افزایش دهد. مدیرعامل این کمپانی باور دارد که این دستاورد قابل دسترسی است چرا که هم اکنون شرکت یاد شده توانسته طی ۷ سال (از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷) کسب و کار خود را تا ۵۱ برابر بزرگتر کند. علاوه بر این، هواوی محبوبترین برند گوشی هوشمند در بازار چین به شمار می رود.

جالب اینجاست که هواوی موفق شد در سال ۲۰۱۷ برای مدت کوتاهی اپل را در این رده بندی پشت سر بگذارد اما کمپانی کوپرتینویی پس از عرضه آیفون‌های جدید خود، جایگاه خود را از این شرکت چینی پس گرفت.

شکل گیری زیر برند آنر شاید یکی از مهمترین تصمیماتی بود که هواوی در نظر گرفت و موفق شد آنر را به ۱۰ برند تلفن‌ هوشمند محبوب در جهان تبدیل کند. البته باید گفت که هیچ موبایلی از این برند در لیست پرفروشترین موبایل‌های سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ میلادی حضور ندارند. این در حالی است که نام برند دیگری از چین در این لیست به چشم می‌خورد. دو موبایل Redmi 5A و Redmi Note 5 با فروش مطلوب خود توانسته‌اند برای اولین بار گوشی‌های شیائومی را به جدول پرفروشترین‌های موبایل‌های سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ میلادی وارد کنند.

شیائومی که در حال حاضر چهارمین برند محبوب تلفن هوشمند پس از هواوی به شمار می‌رود، روز به روز فاصله خود را با این کمپانی کمتر کرده و رقابت میان این دو برند چینی را نزدیکتر از قبل می‌کند. حال باید دید میزان این دو برند چینی در پایان سال میلادی چقدر خواهد بود و هواوی خواهد توانست هدف خود را عملی کند؟