کد خبر: ۲۱۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۱

ربیعی: ۸۰ درصد مردم سبد کالا دریافت کرده‌اند

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: حدود ٨٠ درصد از مردم، سبد کالای اعلام شده را دریافت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود ٨٠ درصد از مردم، سبد کالای اعلام شده را دریافت کرده‌اند اما امنیت غذایی برای گروه های هدف، تعطیل بردار نیست و کماکان مطابق بودجه در نظر گرفته شده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پوشش های بیمه ای گروه های هدف و نوع یارانه های این افراد ذیل تبصره ١٤ است که امروز فرصت نشد در دولت راجع به آن بحث شود و یکشنبه آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد. براساس قانون دولت می‌تواند تا سه دهک، منهای اقشار نیازمند و به خصوص روستاییان، را از دریافت یارانه خارج و منهای اینها تا یک دهک حذف کند که البته بستگی دارد به اینکه سایر منابع در چه وضعی است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص برنامه‌های اشتغال‌زایی این وزارتخانه، خاطرنشان کرد: در مورد کارورزی، افراد یک سال از قوانین کار و تامین اجتماعی معاف هستند و به همه کارفرمایان به خصوص صنوف این توصیه را می‌کنیم که از این فرصت استفاده کنند. صرفا فقط در سامانه فنی و حرفه‌ای چه متقاضیان و چه پذیرنده کارآموز می‌توانند ثبت نام کنند و یک سال افراد به آموزش کار بپردازند.

ربیعی با بیان اینکه ستادی در مجلس تصویب شد که دبیرخانه‌اش در وزارت کار است، گفت: برای آموزش مهارتی بین وزارت آموزش عالی و وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای و من تقسیم کار شده است. بنده پیشنهاد دبیری این ستاد هم به آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور داده‌ام.

وی در پایان تاکید کرد: اگر این ستاد شکل بگیرد چون ریاست آن با معاون اول رئیس‌جمهور است؛ ما یک ساختار نظام‌مند هماهنگ بین آموزش و اشتغال را خواهیم داشت.
*مهر