کد خبر: ۲۱۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۷۷

رانندگی تمام خودکار با یک آپدیت نرم افزاری بر روی خودروها

به تازگی «ایلان ماسک» مدیر عامل تسلا اعلام نموده که آپدیت جدید قابلیت اتوپایلوت که قرار است مرداد ماه برای ماشین‌های تسلا عرضه گردد، رانندگی تمام خودکار را به ارمغان می‌آورد. این ویژگی جدید یکی از مسائلی است به روزرسانی نهم سیستم عامل‌ ماشین‌های تسلا به آن می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ماسک در پست منتشر شده در پروفایل توییتر خود گفته است که تاکنون تمامی تمرکز تیم اتوپایلوت روی امنیت این سیستم بوده است اما در به روز رسانی نهم، شاهد به کارگیری رانندگی تمام خودکار برای ماشین‌های برند تسلا خواهیم بود.

پیش از این، یکی از کاربران مدعی شده بود که سیستم اتوپایلوت در مواقعی که دو لاین خیابان با هم یکی می‌شوند، با مشکل مواجه می‌شود. به هنگام شلوغی و ترافیک هم سیستم یاد شده قادر نیست به درستی فعالیت کند.

ماسک در جواب به این کاربر خاطر نشان کرد که این مشکل در به روز رسانی بعدی اتوپایوت بهبود پیدا خواهد کرد و در نرم افزار بعدی این ماشین‌ها یعنی نسخه تسلا ۹ به طور کامل رفع خواهد شد.

در وبسایت رسمی تسلا اعلام شده که توانایی رانندگی تمام خودکار می تواند تا دو برابر بهتر از یک راننده‌ معمولی، به هدایت اتومبیل بپردازد. در این وبسایت نوشته شده است:

«این سیستم برای طی کردن اتوماتیک مسیر‌های کوتاه و بلند طراحی شده است. طی این سفر‌ها به هیج وجه نیازی نیست تا یک فرد در صندلی راننده بنشیند. تنها لازم است که برای ماشین خود، مقصد سفرتان را مشخص کنید و پس از آن نرم افزار تسلا پس از پیدا کردن بهترین و کوتاهترین مسیر ممکن، سعی می‌کند در بیشترین سرعت و با در نظر گرفتن مسائل امنیتی، آن را طی کند. اتوپایلوت می‌تواند از چهارراه‌های شلوغ و پیچیده را به راحتی عبور کند و سلامتی مسافران را در اتوبا‌ن های شلوغ و پرجمعیت تضمین کند.»