کد خبر: ۲۱۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۲

معامله پنهانی ائتلاف آمریکایی و داعش در سوریه

یک رسانه انگلیسی از جزییات سه معامله پنهانی نیروهای مورد حمایت آمریکا و تروریستهای داعش در سوریه پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از النشره: یک رسانه انگلیسی از معاملات پنهانی میان نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا و تروریستهای تکفیری داعش برای مبادله گروگانها خبر دادند.

بر اساس این گزارش؛ سه معامله مبادله افراد مسلح و خانواده های آنها میان نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا و داعش انجام شده و در نتیجه آن شماری از داعشی های اروپایی آزاد شده اند. معامله نخست در فوریه گذشته صورت گرفته و شامل ۲۰۰ فرد مسلح چچنی الاصل و عرب و نیز تعدادی از فرانسوی ها و حداقل یک آلمانی بوده است که با اتوبوس های نیروهای قسد مورد حمایت آمریکا به مناطقی که هنوز در استان دیرالزور تحت اشغال داعش است، منتقل شده اند.

در آوریل گذشته نیز ۱۵ داعشی و اعضای خانواده های آنها از جمله شماری مغربی، فرانسوی، بلژیکی و هلندی از سوی نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) آزاد و به مناطق تحت اشغال داعش منتقل شدند و در مقابل داعش تعدادی از افراد وابسته به قسد که در جنگ در دیرالزور اسیر کرده بود را آزاد کرده است.

آخرین معامله در ششم ژوئن جاری در نزدیکی شهر هجین در استان دیرالزور بدون میانجی انجام شده است که شماری دیگر از داعشی ها آزاد شده اند. در این معامله سوم ۱۵ زن داعشی آزاد شده است.

بر اساس گزارش دیلی تلگراف؛ نیروهای سوریه دموکراتیک تاکنون به این اطلاعات واکنش نشان نداده اند.

این رسانه انگلیسی اعلام کرد که ۴ نفر از مجموع ۱۵ میانجی گر این معامله متعاقب این معاملات کشته شده اند و این سبب شده که دیگر کسی در مذاکرات بعدی برای مبادله گروگانها با وجود مبالغ هنگفتی که داده می شود، شرکت نکند.
*مهر