کد خبر: ۲۱۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۷۸

برترین سریال‌های چهار ماه اول ۲۰۱۸

ساخت سالانه بیش از 500 عنوان سریال رقمی است حیرت آور، بسیاری معتقدند دنیای آینده سرگرمی نه در اختیار فیلم های سینمایی و بازی های رایانه ای بلکه در تسخیر سریال های تلویزیونی خواهد بود.
ساخت سالانه بیش از 500 عنوان سریال رقمی است حیرت آور، بسیاری معتقدند دنیای آینده سرگرمی نه در اختیار فیلم های سینمایی و بازی های رایانه ای بلکه در تسخیر سریال های تلویزیونی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ رشد بی سابقه تولید سریال های پرهزینه، افزایش مخاطبان در این زمینه و راحت تر شدن دسترسی مخاطبان سراسر دنیا به سریال های با کیفیت، اثبات چنین فرضیه ای را بسیار محتمل می کند.

خصوصا که در قلمرو ادبیات در نقاط مختلف دنیا صدها هزار عنوان کتاب قطور و چند جلدی ناشناس وجود دارد که شاید نتوان از روی آنها فیلم های سینمایی دو سه ساعته و قابل قبولی ساخت اما خوراک ساخت سریال هایی جذاب و طولانی مدت هستند و این یعنی حالا حالاها دنیای تلویزیون مواد اولیه برای ساخت سریال های سرگرم کننده دارد. از ابتدای سال 2018 تا الان هم جدا از صدها سریالی که فصل های جدیدشان ساخته و پخش شده، سریال هایی هم بوده اند که یا اولین فصل آنها پخش شده و یا به صورت مینی سریال هایی با چند قسمت محدود روی آنتن شبکه های مختلف تلویزیونی رفته اند. به سراغ معرفی 5 عنوان از بهترین آثار پخش شده در این مدت رفته ایم.

کربن تغییر یافته (Altered Carbon)

داستان سریال در 200 سال آینده اتفاق می افتد. زمانی که انسان ها توانسته اند علاوه بر امکان کوچ کردن از زمین به سیارات دیگر به یک تکنولوژی منحصر به فرد نیز دست پیدا کنند که به وسیله آن ضمیر آگاه و ذهن افراد را در دیسکی غیر قابل کپی ذخیره کنند. این یعنی آدم ها می توانند فقط با در اختیار داشتن یک کالبد قابل استفاده تا زمان بی نهایت زندگی کنند. البته داشتن یک کالبد قابل استفاده از عهده هر کسی بر نمی آید؛ چون بسیار گران است و اگر دیسک حاوی اطلاعات شخصی هم از بین برود، فرد با مرگ واقعی و همیشگی مواجه می شود. در چنین جهانی زندانی ها دیگر به زندان نمی روند. دیسک حاوی ذهن آنها از بدنشان خارج می شود و فرد به خوابی عمیق فرو می رود و تنها زمانی که محکومیتش تمام شود و پول کافی برای اجاره یا خرید یک کالبد جدید داشته باشد به زندگی برمی گردد.

برج استوار (The Looming Tower)

به تازگی مینی سریال «برج استوار» به یکی از ناگفته ترین عوامل منجر به حملات یازده سپتامبر پرداخته است. این مینی سریال ده قسمتی محصول شبکه «Hulu» است و ماجرای آن در اواخر دهه 90 میلادی می گذرد؛ زمانی که گروه القاعده به رهبری اسامه بن لادن در حال شکل گیری و ساماندهی است. جان اونیل رئیس بخش مبارزه با تروریسم «FBI» در پلیس نیویورک بر اساس اطلاعات و شواهدی که دارد معتقد است القاعده در حال مقدمه چینی برای حمله تروریستی بزرگ است. او اطلاعات دقیقی از یکی از ماموران مسلمان خود به نام علی سوفان لبنانی داردکه نظریه او را تایید می کند. او این موضوع را با مقامات ارشد دولت فدرال مطرح می کند اما نماینده سازمان «CIA» با تاکید بر این که وظیفه سازمان متبوع اوست که در مورد حملات تروریستی موضع گیری کند، نه تنها حاضر نمی شود فرضیه اونیل و سوفان را بپذیرد بلکه از دادن هر گونه اطلاعاتی به آنها خودداری می کند.

ویکو (Waco)

در سال 1993 یکی از تراژیک ترین وقایع معاصر و داخلی آمریکا به وقوع پیوست و مقامات دولتی آمریکا با همکاری پلیس فدرال یا همان «FBl» دست به کشتاری زدند به مرگ دلخراش 82 انسان منتهی شد. این واقعه آن قدر بار دراماتیک متنوع دارد که 23 سال پس از وقوع آن بخش تلویزیونی کمپانی «پارامونت» تصمیم گرفت مینی سریالی 6 قسمتی بر اساس آن بسازد. اما اصل ماجرای «ویکو» چیست؟ فرقه داوودیه یکی از فرقه های مسیحیت است که از سال 1830 ظهور کرد.

یکی از مهم ترین رهبران این فرقه در دوران معاصر مرد خوش کلامی بود به نام ورنون وین هوول که بعدها نام خود را به دیوید کورش تغییر داد. کورش در سال 1993 به همراه تعدادی از پیروانش به شهر کوچکی واقع در تگزاس به نام ویکو رفتند و در ساختمان بزرگی دور هم جمع شدند. مدتی بعد دولت فدرال آمریکا به این بهانه که این فرقه در حال جمع کردن اسلحه برای یک شورش خطرناک است به این منطقه یورش برد تا آنها را دستگیر کند، اما اعضای این فرقه که در بین آنها زن و بچه هم وجود داشت تصمیم گرفتند در مقابل نیروهای دولتی مقاومت کنند. این مقاومت در همان ابتدا تبدیل به یک یورش مسلحانه شد که 4 مامور دولتی و شش نفر از اعضای این فرقه کشته شدند.

ترور (The Terror)

در کشورهای پیشرفته در گذشته هر سال صدها نفر از طریق راه های آبی به مناطق دور دست می رفتند تا بتوانند ابعاد مختلف این کره خاکی را روی نقشه بیاورند و راه های ارتباط بهتر و آسان تری برای برقراری ارتباط با مردم دیگر نقاط دنیا پیدا کنند. سریال «ترور» که بر مبنای یک ماجرای واقعی ساخته شده داستان یکی از این سفرهای پر خطر است. در سال 1845 امپراتوری بریتانیا که قدرتمندترین نیروی دریایی آن زمان را در اختیار داشت، دو کشتی بسیار مجهز و پیشرفته خود به نام های «ترور» و «اربیوس» را روانه قطب شمال می کند تا با نفوذ در عمق گذرگاه شمالی بتوانند راه جدیدی برای رفتن به چین و ارتباط با مردم شرق دنیا پیدا کنند. سفری که به دلیل خطرات فراوانش کمتر فرماندهی در آن زمان حاضر به انجامش بود.