کد خبر: ۲۱۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۲۹

معرفی بهترین گوشی‌ها برای کودکان و نوجوانان

خرید مناسب ترین گوشی برای فرزند خردسال شما می‌تواند انتخابی دشوار باشد. وقتی می‌خواهید برای مهم ترین کوچولوی زندگی خود خرید کنید، ممکن است حس کنید دارید مهم‌ترین تصمیم زندگی خود را می‌گیرید. این نوشتار شما را در انتخاب بهترین گوشی برای فرزند خردسال یا نوجوانتان یاری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ گوشی تلفن همراه به جزء لاینفک زندگی ما در دوران حاضر تبدیل شده است. عدم به همراه داشتن گوشی توسط فرزندان، می‌تواند باعث تشدید نگرانی والدین و قطع ارتباط بین آن‌ها شود. پس اگر صاحب فرزند خردسال یا نوجوان هستید پیشنهاد می‌شود خرید یک گوشی مناسب برای آنان را در دستور کار قرار دهید. در ادامه به بررسی گوشی های مناسب برای کودکان می‌پردازیم.

در این بررسی‌ها عوامل مهم مختلفی چون قابلیت نظارت و کنترل توسط والدین، استحکام، محدودسازی کارکردها، ردگیری از طریق GPS، و نیز قیمت گوشی در نظر گرفته شده است. برای بچه‌هایی که خیلی جوان هستند، برروی گوشی‌های بسیار ساده که عموما تنها برای حفظ یک خط ارتباطی با والدین مورد استفاده قرار می‌گیرند تمرکز شده است. برای کودکان با سن تقریبی 10 تا 13 سال، گوشی‌های ارزان قیمت و نسبتا ساده در نظر گرفته شده است. این گوشی‌ها قادر به تماس تلفنی و ارسال پیام کوتاه بدون امکانات پیچیده هستند تا بچه‌ها بتوانند از پس کار کردن با آن‌ها برآیند. برای نوجوانان (سنین 13 تا 18)، گوشی‌های هوشمند مناسب که از نظر قیمت و کارکردها متعادل باشند و نیز قابلیت کنترل توسط والدین از طریق اندروید و iOS را داشته باشند پیشنهاد می‌شود.

از آنجا که آیفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی جدید که از آخرین نسخه سیستم عامل‌های خود استفاده می‌کنند به طور پیش فرض از امکانات فراوانی برای نظارت و کنترل والدین برخوردار هستند، والدین در صورت صلاحدید می‌توانند با خیال راحت این گوشی‌ها را برای فرزندان نوجوان و بالای ده سال خود خریداری کنند. شایسته است والدین اطلاعات لازم درباره نحوه فعال سازی و کار با این قابلیت‌ها در iOS و اندروید را فراگیرند.

گوشی‌های مناسب خردسالان
Relay
مزایا: مقاومت در برابر نفوذ آب، قابلیت ردگیری با GPS
معایب: ارسال با تاخیر سفارش، پوشش شبکه موبایل تنها در کشور آمریکا

گوشی بدون صفحه Relay محصول شرکت Republic Wireless، یک وسیله ارتباطی فوق العاده ساده است که مخصوص بچه‌های کم سن و سال طراحی شده است. کارکردهای این دستگاه شبیه یک تلفن سیار ساده است و فرزندتان برای ارتباط با شما مجبور نیست با منوهای پیچیده سروکار داشته باشد.

Relay از 4G LTE و وای فای پشتیبانی می‌کند و از GPS درونی نیز برخوردار است. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن ویژه ای که برای گوشی والدین، همراه با این گوشی ارائه می‌شود از مکان فعلی فرزندتان اطلاع داشته باشید. Relay دارای طراحی ضدآب و مستحکم است تا در استفاده از آن توسط بچه‌های بازیگوش مشکلی به وجود نیاید.

Relay همچنان در مراحل اولیه از توسعه خود قرار دارد و خصوصیاتی مانند امکان پخش موسیقی و دستیار هوشمند صوتی هنوز قابل ارائه نیستند و ارسال آن برای مشتری هم مدتی طول می‌کشد. اتصال شبکه موبایلی آن نیز تنها در کشور آمریکا برقرار است، اما قابلیت وای فای آن بین المللی است.

این گوشی با قیمت 99 دلار عرضه می‌شود که البته پک‌های دو یا سه عددی آن به ترتیب با قیمت‌های 149 و 199 دلار نیز در دسترس هستند.

ال جی GizmoPal 2
مزایا: به دلیل پوشیدنی بودن گم نمی‌شود، برخورداری از استاندارد ضدآب IPX7
معایب: تنها شبکه مخابراتی ورایزن آمریکا را پشتیبانی می‌کند

کاربران تحت پوشش شرکت مخابراتی ورایزن (Verison) در کشور آمریکا با یک آپشن وسوسه کننده برای بچه‌هایشان یعنی ساعت هوشمند گیزموپال 2 روبرو هستند. این دستگاه یک ساعت هوشمند با امکانات ارتباطی قابل استفاده توسط کودکان است. این ساعت از طراحی رنگی، کنترل‌های ساده و قابلیت ضد آب بودن برخوردار است. همچنین امکان ردگیری با GPS شما را قادر به یافتن مکان کودک و یا خود ساعت در صورت گم شدن آن می‌سازد.

والدین می‌توانند 4 شماره مورد تایید را مجاز به تماس با این دستگاه سازند و نمایشگر ساعت نشان می‌دهد که چه کسی در حال تماس است. والدین همچنین می‌توانند دستگاه را طوری تنظیم کنند که به طور خودکار تماس‌هایشان پاسخ داده شود. این قابلیت در مواردی که بچه در حال بازی است و ممکن است متوجه تماس نشود مفید است.

گیزموپال 2 با سیستم عامل‌های iOS و اندروید سازگار است و با قیمت 79 دلار عرضه می‌شود. برای مدل‌های جدیدتر، شرکت ورایزن، ال جی گیزمو گجت را نیز با قیمت 149 دلار عرضه می‌کند.

گوشی‌های مناسب سنین 10 تا 13 سال
نوکیا 3310 3G
مزایا: ارزان اما باکیفیت، ماندگاری طولانی باتری، خصوصیات متعادل
معایب: به عنوان یک فیچرفون (گوشی نسبتا ساده) همچنان گران و فاقد درجه بندی مقاومت در برابر نفوذ آب است.

نوکیا 3310 این بار با خصوصیاتی چون عمر طولانی باتری، خصوصیات ساده و دوام بالا بازگشته است. نوکیا 3310 3G از پلاستیک ساخته شده است، پس بچه شما مجبور نیست زیاد از حد نگران زمین انداختن آن باشد. همچنین کودک مجبور نیست هر روز به خاطر داشته باشد که گوشی را شارژ کند و شارژ گوشی می‌تواند نزدیک به یک ماه روی حالت استندبای دوام بیاورد.

نوکیا 3310 3G همه آن چیزی که برای در ارتباط بودن با شما لازم است از جمله تماس و پیام کوتاه را دارد. نیازی به نگرانی از بابت وبگردی آن‌ها ندارید. به علاوه آن‌ها می‌توانند از خودشان عکس بگیرند تا به شما نشان دهند که در مدرسه یا در جمع دوستانشان به چه کارهایی مشغول هستند.

نوکیا 3310 3G با قیمت 59 دلار در آمریکا عرضه می‌شود. مدل فاقد 3G آن نیز در بریتانیا با قیمت 49.99 دلار در دسترس است.

Blu Tank Xtreme 2.4
مزایا: بادوام، ضدآب، حافظه داخلی برای موسیقی و دوربین
معایب: تنها از 2G GSM پشتیبانی می‌کند، عدم تنوع در رنگ

اگر فرزند شما یک گوشی می‌خواهد که ظاهرش خیلی بچه گانه نباشد، بلو تنک اکستریم 2.4 انتخاب خوبی خواهد بود. این گوشی فوق العاده ارزان است و دوام بالایی دارد که به کودک اجازه می‌دهد کمی نسبت به آن بی احتیاط باشد. قاب پلاستیکی و لاستیکی آن می‌تواند زمین خوردن‌های اتفاقی گوشی را تحمل کند و برخورداری از استاندارد IP65 به این معنی است که پاشیدن مقداری آب برروی آن نباید مایه نگرانی شود.

بلو تنک اکستریم 2.4 از امکانات ابتدایی تماس و پیام کوتاه که فرزند شما برای در ارتباط بودن با شما نیاز دارد برخوردار است. همچنین به لطف برخورداری این دستگاه از یک باتری با ماندگاری طولانی، مجبور نیستید همیشه به آن‌ها یادآوری کنید که گوشی را شارژ کنند. دسترسی پذیری آن محدود به آمریکا است، هرچند کاربران بریتانیایی نیز ممکن است بتوانند برروی باندهای 900 و 1800 جی‌اس‌ام از آن استفاده کنند.

Jitterbug Flip
مزایا: دکمه‌های بزرگ و راحت
معایب: قیمت گران تر، محدود بودن به آمریکا

این گوشی هم برای کودکان کم سن و سال و هم برای دبیرستانی‌ها مناسب است. کار کردن با آن فوق العاده آسان بوده و دارای قابلیت‌های ابتدایی تماس و پیام کوتاه و همچنین یک دوربین ساده است. رابط کاربری آن بزرگ و خوانا بوده و دکمه‌های راحتی دارد. باتری دستگاه نیز ماندگاری بالایی دارد.

گوشی تاشو Jitterbug Flip تنها در آمریکا در دسترس است و توسط شرکت GreatCall ارائه می‌شود. با توجه به قیمت 74 دلاری آن نسبت به بقیه گوشی‌ها کمی گران‌تر است اما می‌توانید آن را بخرید و خیالتان راحت باشد که کودک از آن خوشش می‌آید.

گوشی‌های مناسب نوجوانان
موتو E5
مزایا: دارای تمامی امکانات یک گوشی هوشمند، قیمت مناسب
معایب: خصوصیات هر مدل متفاوت است

موتو E5 یک مدل تلفن همراه نیست بلکه یک خانواده از گوشی‌های ارزان قیمت با خصوصیات متفاوت است. با وجود تفاوت‌ها، همه آن‌ها گزینه‌های ارزان قیمت بسیار خوبی برای فرزندان نوجوان شما هستند. در حالی که بسیاری از گوشی‌های اندرویدی ارزان قیمت ممکن است سخت افزارها یا نرم افزارهای قدیمی داشته باشند اما موتو E5 به پردازنده‌های جدید و اندروید 8.0 اوریو مجهز است.

موتو E5 پلاس برای مشترکان شرکت خدمات مخابراتی اسپرینت در آمریکا با قیمت 288 دلار عرضه می‌شود. این گوشی از یک باتری بزرگ، صفحه نمایش 6 اینچی و دوربین دوگانه برخوردار است. موتو E5 پلی با قابلیت‌های کمتر و قیمت ارزان تر یعنی 99 دلار عرضه می‌شود. در بریتانیا، یک نوع موتو E5 معمولی و موتو E5 پلاس به زودی در دسترس قرار خواهند گرفت. به جز موتو E5 اصلی، بقیه نسخه‌ها همگی دارای یک پوشش ضدآب هستند تا مانع خراب شدن گوشی توسط فرزندان نوجوان شما شوند.

گلکسی اس 8 اکتیو
مزایا: بسیار دوام، کارایی بالا
معایب: قیمت بالا، محدودیت در شرکت‌های مخابراتی پوشش دهنده

اگر می‌خواهید یک گوشی پیشرفته برای فرزند نوجوانتان خریداری کنید اما نگران خراب کردن آن توسط او و هدر رفتن هزینه بالای صرف شده هستید، گلکسی اس 8 اکتیو مخصوص شماست. این گوشی همه توانایی‌هایی که از یک پرچمدار اندرویدی انتظار می‌رود را داراست، با این تفاوت که بسیار محکم و بادوام است.

گلکسی اس 8 اکتیو از یک صفحه نمایش درخشان و دوربین فوق العاده باکیفیت بهره‌مند است و و در صورتی که فرزند شما یک شب فراموش کند آن را شارژ کند باتری آن همچنان شارژ خواهد داشت. این درحالیست که این گوشی از استاندارد IP68 و استاندارد نظامی MIL-STD-810G برخوردار است. به بیان دیگر این گوشی می‌تواند بسیاری از بی احتیاطی‌ها را تحمل کند. در یک آزمایش که این گوشی از فاصله یک و نیم متری و از سمت نمایشگر برروی سنگ فرش رها شده است، نمایشگر آسیبی به خود ندیده است.

گلکسی S8 اکتیو در آمریکا برای مشترکان شرکت‌های اسپرینت، ای‌تی اند تی، و تی-موبایل با قیمت 850 دلار در دسترس است. مشترکان سایر شبکه‌ها و ساکنان بریتانیا می‌توانند به جای آن گوشی گلکسی S8 به همراه یک قاب محافظ مرغوب انتخاب کنند.

آیفون SE
مزایا: قیمت مناسب نسبت به سایر دستگاههای iOS، کارایی و قابلیت‌های خوب
معایب: ممکن است در آینده توسط اپل پشتیبانی نشود، خیلی بادوام طراحی نشده است

آیفون SE جدیدترین آیفون نیست اما اپل همچنان جدیدترین بروزرسانی‌های iOS 11 را برای آن ارائه می‌کند. با اینکه یک گوشی قدیمی به شمار می‌آید اما از پردازنده A9 اپل بهره می‌برد و تمامی کارکردهایی که فرزند شما می‌تواند از یک گوشی هوشمند انتظار داشته باشد را در خود داراست. جدید نبودن این دستگاه باعث شده قیمت آن نسبت به سایر محصولات اپل بسیار مناسب باشد.

یکی از نقاط ضعف اصلی این دستگاه برای استفاده نوجوانان این است که آیفون SE خیلی بادوام طراحی نشده است. خوشبختانه این مشکل را می‌توان با استفاده از یک قاب محافظ ارزان قیمت رفع کرد.

آیفون 7 یا آیفون 8
مزایا: تخفیف‌های خوب برای خرید آیفون 7، کارایی فوق العاده، قاب‌های متنوع
معایب: قیمت بالا، بدون قاب چندان با دوام نیستند

اگر قیمت بالا برای شما مشکل ساز نیست و قصد خرید یک قاب محافظ را نیز دارید (یا می‌دانید فرزند شما احتیاط‌های لازم را رعایت می‌کند)، آیفون 7 یا آیفون 8 نیز گزینه‌های خوبی هستند. فرزند نوجوان شما با توجه به قابلیت‌های این گوشی‌های جدیدتر نباید کمبودی حس کند. همزمان با توجه به امکانات کنترل و نظارت والدین در iOS می‌توانید با خیال راحت برروی استفاده او از گوشی نظارت داشته باشید.

هرچند قیمت این گوشی‌ها بالاتر است، اما پشتیبانی نرم افزاری آن‌ها نیز تا زمان بیشتری ادامه خواهد داشت. بدین ترتیب دیرتر نیاز به خرید یک گوشی جدید خواهید داشت. به عنوان یک امکان اضافه، دوربین این گوشی‌ها فوق العاده است و شما عکس‌های زیبای فراوانی از فرزند دلبندتان خواهید داشت.

موتو Z2 پلی
مزایا: باتری ماندگار، ماژول‌های مفید، قابلیت ضدآب
معایب: کمی گران قیمت

موتو Z2 پلی برای نوجوانان یک گوشی میان رده محسوب می‌شود. سخت افزارها و بازه قیمتی آن متوسط است. صفحه نمایش آن با گوریلا گلس محافظت می‌شود و قطعات داخلی گوشی با استفاده از پوشش نانوی دافع آب در برابر پاشیدن آب برروی گوشی مقاوم هستند.

یک باتری با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت و با قابلیت شارژ سریع، وظیفه شارژدهی مناسب برای فرزند نوجوان شما را دارد. ماژول‌های موتو نیز آپشن‌هایی برای بهبود خصوصیات گوشی از جمله افزودن دوربین پیشرفته تر یا دوبرابر کردن ظرفیت باتری در اختیار فرزند نوجوان شما قرار می‌دهند.

موتو Z2 پلی در شبکه‌های مخابراتی آمریکا با قیمت 399 دلار و پایین تر در دسترس است. قیمت این گوشی در بریتانیا نیز 379 دلار است.