کد خبر: ۲۲۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۷

نگرانی آمریکا و اسرائیل از قدرت دفاع سایبری ایران

یک کارشناس ایرانی وزارت دادگستری ایران در گفت و گو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اظهار داشت که رشد قابلیت‌های دفاع سایبری ایران موجب نگرانی جاسوسان آمریکایی و صهیونیستی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «ولی‌الله قدیمی» کارشناس حوزه سایبری وزارت دادگستری ایران در این مصاحبه تاکید کرد که آمریکا هیچ مدرکی را دال بر فعالیت‌های مخرب هکرهای ایرانی ارائه نکرده است.

قدیمی در این زمینه گفت: «ما هیچ حمله هکری انجام نداده‌ایم و چنین ادعایی را نمی پذیریم و آمریکا ادعای غیر مستندی را در این زمینه ارائه داده است. در حوزه سایبری همه چیز آشکار است و می‌توان برای اثبات ادعا دلیل و مدرک ارائه کرد. بنابراین، اتهام ‌زنی علیه یک کشور یا یک گروه کاملا بی‌اساس است. هر کسی که اتهام زنی می‌کند باید مدارک مستند داشته باشد.»

این کارشناس ایرانی در ادامه ادعای آمریکا در باره متهم کردن روسیه درباره دخالت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را نیز بی‌پایه و اساس توصیف کرد.

وی در بخش دیگر این مصاحبه افزود: «ما به طور مداوم در معرض حمله‌های سایبری قرار داشتیم که عمدتا توسط سرویس‌ های اطلاعاتی آمریکا و موساد انجام شد. همزمان با برداشتن اولین گام‌ها در توسعه توانمندی‌های هسته‌ای و علمی کشور با حمله‌های سایبری مواجه شدیم. حمله‌هایی علیه تاسیسات امنیتی و صنعتی ما صورت گرفت . اگرچه این تاسیسات صنعتی با فعالیت‌های هسته‌ای مرتبط نبودند، اما هدف دشمن، نشانه گرفتن اقتصاد کشور بود.»

این مقام ایرانی در خاتمه گفت: «مهندسان و نخبگان جوان بسیاری در ایران وجود دارد.ایران توانسته است سامانه‌های دفاع سایبری را برای محافظت از حوزه علمی و فناوری‌اش به اجرا گذارد. در حال حاضر برخی از کشورها نمی‌توانند با این واقعیت کنار بیایند و تهران را متهم به حملات هکری می‌کنند که نوعی حقه رسانه‌ای است.»

این مقام ایرانی اذعان کرد که کشورش توانایی برجسته‌ای در زمینه‌های تاکتیکی، دفاعی و علمی دارد و این موارد موجب نگرانی سازمان های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل شده و آن‌ها به همین دلیل هجمه‌ای را علیه افراد و موسسه‌های ایرانی به راه انداخته‌اند.
*فارس