کد خبر: ۲۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۱۵

شرکت بابک زنجانی: تا همین چند وقت پیش مسئولان به خاطر بابک زنجانی سرهایشان را بالا می گرفتند/او مردی است که نادانسته قضاوتش کردیم

روابط عمومی شرکت هولدینگ سورینت متعلق به بابک زنجانی در واکنش به دستگیری او نوشت: مردی که با دور زدن تحریم ها، آمریکا و غرب را عاصی کرده بود بازداشت شد.
روابط عمومی شرکت هولدینگ سورینت متعلق به بابک زنجانی در واکنش به دستگیری او نوشت: مردی که با دور زدن تحریم ها، آمریکا و غرب را عاصی کرده بود بازداشت شد.

به گزارش تیک Tik.ir،  در ادامه این نوشته ی روابط عمومی شرکت زنجانی آمده است: چند وقتی است که هر روز، صبح اول وقت اخبار و شایعات اطراف "بابک زنجانی" در صدر اخبار رسانه ها قرار می گیرد. فرقی هم ندارد رسانه های داخلی باشد یا خارجی.

 همه این روزها تمرکز کرده اند بر این تاجر ایرانی و هم وطن که تا همین چند وقت پیش خیلی هایمان به او افتخار می کردیم به خاطر اینکه در روزهای سخت تحریم که اقتصاد در حال فلج شدن بود و فروش نفت ناممکن، به داد مسئولان رسید و تحریم ها را دور زد تا دلار وارد کشور شود و تورمی را که مسئولان مستاصل و خشم مردم را برانگیخته بود تا حدی مهار کند.

آن روزها اسمی از بابک زنجانی در میان نبود ولی مسئولان به خاطر دور زدن تحریم ها و ارز آوری هایی که به پشتوانه اقدامات همین تاجر انجام می شد، سر بالا می گرفتند و به ابرقدرت ها ضرب شصت نشان می دادند.

دور زدن هایی که شیرینی اش برای زنجانی علاوه بر سود مادی کاهش بار فشار اقتصادی از روی دوش مردم، و تلخی اش تحریم شدن او از سوی ابرقدرت ها و بلوکه شدن دارایی اش، به اتهام دور زدن تحریم های ظالمانه بود.

حالا چند وقتی از تلاش های او برای ارزآوری نگذشته و هنوز غربی ها از زیرکی او برای دور زدن تحریم ها خشمگینند که به شکل عجیب و مرموزی در تیر رس افراد حقیقی و حقوقی قرار گرفته است.

دیگر هر جا رد پای زنجانی به چشم می خورد حرف و حدیث هایی از آن بیرون می آید و خبر بازداشت زنجانی در عصر دوشنبه 9 دی برای رسانه ها یک بمب خبری بود. حالا خیلی هایمان بی آنکه او را بشناسیم قضاوتش می کنیم و برخی هم تنها جرم او را سرمایه کلان و ارزشمندش می دانیم و ناخودآگاه در جریانی قرار گرفته ایم که در جوی مسموم، رو به حرکت است.

جای سوالی جدی وجود دارد که چرا سرمایه داری همچون زنجانی که به دلیل کمک به اقتصاد کشور و دور زدن تحریم ها از سوی امریکا و غرب تحریم شد اکنون در داخل هم اینقدر مورد هجمه قرار گرفته است؟