کد خبر: ۲۲۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۶

قابلیت جدید و کاربردی مرورگر گوگل کروم برای کاربران اندروید

گوگل کروم ویژگی جدیدی را برای کاربران اندرویدی خود ارائه کرده است. به موجب این قابلیت جدید، مرورگر کروم در زمانی که کاربر به یک شبکه وای‌ فای متصل است، محتوا و مطالب خاصی را براساس محبوبیت و تاریخچه مرورگر کاربر را به صورت اتوماتیک دانلود کرده و کاربر می‌تواند در حالت آفلاین، این مطالب را مطالعه کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مرورگر گوگل کروم در سیستم عامل اندروید توانایی ایجاد محتوا به‌صورت آفلاین را برای کاربر فراهم کرد. درواقع این مرورگر هنگامی‌ که کاربر به یک شبکه وای فای متصل است، براساس محبوبیت محتوای خاص در منطقه کاربر و یا برحسب سابقه و تاریخچه سایت‌هایی که با مرورگر گوگل کروم باز شده، به‌صورت خودکار مطالب مرتبط را دانلود می‌کند. پس از دانلود محتوا، این مطلب حتی درصورتی‌ که کاربر به اینترنت دسترسی نداشته باشد، قابل مشاهده و استفاده خواهد بود. این ویژگی آفلاین جدید در آخرین نسخه مرورگر کروم برای سیستم عامل اندروید ارائه شده است.

در اوایل ماه جاری، گوگل، مرورگر کروم 67 با یک سوییچر تب افقی برای سیستم عامل اندروید را ارائه کرد. این به‌روزرسانی APIهای جدید واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) را برای دستگاه‌های WebXR و Generic Sensor به ارمغان آورده تا تجربیات AR و VR مبتنی بر وب را به گوشی‌های هوشمند منتقل کند.

ویژگی جدید حالت آفلاین مرورگر کروم برای کاربران اندرویدی در هند و بیش از صد کشور دیگر نظیر نیجریه، اندونزی و برزیل ارائه شده است و برای این کاربران قابلیت مرور وب در حالت آفلاین ایجاد شده است.

آماندا باس، مدیر تولید بخش آفلاین مرورگر کروم در سیستم عامل اندروید، در یک گزارش مطبوعاتی اعلام کرد:
هنگامی که کاربر به یک شبکه Wi Fi رایگان و نامحدود وصل می‌شود، مرورگر کروم به‌صورت اتوماتیک براساس محبوبیت مطالب موجود در منطقه کاربر، مطالب مرتبط را به‌صورت خودکار دانلود می‌کند.

اگر از مرورگر کروم استفاده می‌کنید پس از وارد شدن به آن، خواهید دید که براساس این ویژگی جدید، این مرورگر مطالب را براساس تاریخچه مشاهده و بازدید شما دسته‌بندی می‌کند. محتوا و مطالبی که به‌صورت خودکار دانلود شده‌اند، در کنار تمام مطالب و محتواهایی که قبلا دانلود کرده‌اید در بخش دانلودها قابل مشاهده است. شما می‌توانید از طریق گزینه سه نقطه که در گوشه سمت راست و بالای مرورگر دیده می‌شود کلیک کرده و با انتخاب گزینه Downloads، تمام دانلودهای خود را مشاهده کنید.

در دسامبر سال 2016، کروم در سیستم عامل اندروید برای کاربران خود این قابلیت را ایجاد کرد که بتوانند به‌صورت آفلاین، محتوای موردنظر خود را دانلود کنند. در آن زمان این مرورگر قابلیت دانلود موزیک، ویدیو و تمام یک صفحه وب را برای کاربران اندرویدی خود ایجاد کرده بود؛ اما در ماه می 2017، کروم یک آپشن جدید به نام Download Page Later را معرفی کرد که به کاربر کمک می‌کرد راحت‌تر در حالت آفلاین صفحات وب را مطالعه کرده و یا دانلود کند. در این به‌روزرسانی گزینه Download Link نیز به مرورگر اضافه شده که کمک می‌کند دانلود محتوا راحت‌تر از نسخه اصلی این مرورگر انجام شود.

براین اساس، آخرین ویژگی جدیدی که به کروم اضافه شده قابلیت دانلود خودکار محتوا و مطالب براساس میزان محبوبیت محتوا با توجه به منطقه کاربر و یا براساس تاریخچه مرورگر کاربر را فراهم کرده است. هیچ راهی وجود ندارد که این ویژگی جدید را تجربه کنید مگر اینکه آخرین نسخه کروم را بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کرده و در حالت آفلاین مطالب و محتوای موردنظر خود را مطالعه کنید.